Najstariji aktivni A380 na svetu ponovo u floti Emiratesa

   ≫   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Kompanija Emirates je 3. aprila ponovo uvela u saobraćaj svoj najstariji Erbas A380, registrovan kao A6-EDF, koji sada nosi titulu najstarijeg aktivnog putničkog A380 na svetu. Ovaj avion, star 19,1 godinu, značajno odskače od prosečne starosti Emiratesove A380 flote, koja iznosi oko 10 godina.

Foto: FlightRadar24

A6-EDF je sedmi proizvedeni A380 i nosi serijski broj MSN 007. Iako je proizveden ranije, bio je šesti avion isporučen Emiratesu, u decembru 2009. godine. Tokom pandemije COVID-19, ovaj avion je bio uskladišten na aerodromu Dubai Al Maktoum od marta 2020. do decembra 2023, nakon čega je prebačen na Dubai International, gde je prošao detaljnu proveru i testiranje.

Nakon dugog test leta 26. marta, A6-EDF je zvanično vraćen u komercijalni saobraćaj 3. aprila, leteći na relaciji Dubai–Kairo–Dubai (EK925/926). Prema podacima sa Flightradar24, avion je poleteo iz Dubaija u 22:39 i stigao u Kairo tačno u ponoć, dok se povratni let vratio u UAE u 06:52.

Avioni Airbus A380 Foto: Shutterstock

Stari avion, nova uloga

Uprkos svojim godinama i činjenici da stariji avioni imaju veću masu i veću potrošnju goriva, odluka Emiratesa da vrati A6-EDF u saobraćaj može se tumačiti ekonomskom isplativošću, s obzirom da je avion već otplaćen i u vlasništvu kompanije. Letovi na kraćim relacijama, kao što su Kairo i Džeda, mogu pomoći u neutralisanju operativnih nedostataka starijih modela.

Trenutni raspored pokazuje da će A6-EDF u narednom periodu leteti i na liniji Dubai–Džeda, jednoj od najkraćih na kojoj Emirates koristi A380. Nije poznato da li će ostati na ovakvim rutama ili će se vremenom vratiti na duže linije.

Konfiguracija i kapacitet

A6-EDF ima 517 sedišta, u konfiguraciji koja uključuje 14 apartmana prve klase, 76 poslovnih sedišta koja se mogu pretvoriti u ravan ležaj, i 427 sedišta u ekonomskoj klasi. Ovo je treći najveći broj ekonomskih sedišta među A380 konfiguracijama u floti Emiratesa, pri čemu ekonomija čini čak 82% ukupnog kapaciteta – što značajno utiče na izbor destinacija.

Emirates trenutno poseduje 116 A380 aviona, od kojih je 19 parkirano, a flota je raspoređena u devet različitih konfiguracija, sa ukupnim kapacitetima koji se kreću od 468 do 615 sedišta.

Airbus A380, divovski dvospratni avion Foto: Lystseva Marina / TASS / Profimedia

Povratak legende

Povratak A6-EDF u komercijalni saobraćaj predstavlja zanimljiv primer kako avio-kompanije balansiraju između ekonomskih faktora, potražnje na tržištu i tehničkih karakteristika flote. Iako je reč o tehnološki najstarijem superdžambu u saobraćaju, A6-EDF još uvek ima šta da ponudi, naročito na rutama velikog obima putnika i kraće udaljenosti.

Za avijacijske entuzijaste, A6-EDF nosi i dodatnu simboliku – kao jedan od prvih primeraka A380, sada se vraća u službu u trenutku kada sve više avio-kompanija vraća fokus na viskokapacitetne avione u svetlu oporavka interkontinentalnog saobraćaja.

(Aero.rs)

Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Teme

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>