
Najstariji aktivni A380 na svetu ponovo u floti Emiratesa
Kompanija Emirates je 3. aprila ponovo uvela u saobraćaj svoj najstariji Erbas A380, registrovan kao A6-EDF, koji sada nosi titulu najstarijeg aktivnog putničkog A380 na svetu. Ovaj avion, star 19,1 godinu, značajno odskače od prosečne starosti Emiratesove A380 flote, koja iznosi oko 10 godina.

A6-EDF je sedmi proizvedeni A380 i nosi serijski broj MSN 007. Iako je proizveden ranije, bio je šesti avion isporučen Emiratesu, u decembru 2009. godine. Tokom pandemije COVID-19, ovaj avion je bio uskladišten na aerodromu Dubai Al Maktoum od marta 2020. do decembra 2023, nakon čega je prebačen na Dubai International, gde je prošao detaljnu proveru i testiranje.
Nakon dugog test leta 26. marta, A6-EDF je zvanično vraćen u komercijalni saobraćaj 3. aprila, leteći na relaciji Dubai–Kairo–Dubai (EK925/926). Prema podacima sa Flightradar24, avion je poleteo iz Dubaija u 22:39 i stigao u Kairo tačno u ponoć, dok se povratni let vratio u UAE u 06:52.

Stari avion, nova uloga
Uprkos svojim godinama i činjenici da stariji avioni imaju veću masu i veću potrošnju goriva, odluka Emiratesa da vrati A6-EDF u saobraćaj može se tumačiti ekonomskom isplativošću, s obzirom da je avion već otplaćen i u vlasništvu kompanije. Letovi na kraćim relacijama, kao što su Kairo i Džeda, mogu pomoći u neutralisanju operativnih nedostataka starijih modela.
Trenutni raspored pokazuje da će A6-EDF u narednom periodu leteti i na liniji Dubai–Džeda, jednoj od najkraćih na kojoj Emirates koristi A380. Nije poznato da li će ostati na ovakvim rutama ili će se vremenom vratiti na duže linije.
Konfiguracija i kapacitet
A6-EDF ima 517 sedišta, u konfiguraciji koja uključuje 14 apartmana prve klase, 76 poslovnih sedišta koja se mogu pretvoriti u ravan ležaj, i 427 sedišta u ekonomskoj klasi. Ovo je treći najveći broj ekonomskih sedišta među A380 konfiguracijama u floti Emiratesa, pri čemu ekonomija čini čak 82% ukupnog kapaciteta – što značajno utiče na izbor destinacija.
Emirates trenutno poseduje 116 A380 aviona, od kojih je 19 parkirano, a flota je raspoređena u devet različitih konfiguracija, sa ukupnim kapacitetima koji se kreću od 468 do 615 sedišta.

Povratak legende
Povratak A6-EDF u komercijalni saobraćaj predstavlja zanimljiv primer kako avio-kompanije balansiraju između ekonomskih faktora, potražnje na tržištu i tehničkih karakteristika flote. Iako je reč o tehnološki najstarijem superdžambu u saobraćaju, A6-EDF još uvek ima šta da ponudi, naročito na rutama velikog obima putnika i kraće udaljenosti.
Za avijacijske entuzijaste, A6-EDF nosi i dodatnu simboliku – kao jedan od prvih primeraka A380, sada se vraća u službu u trenutku kada sve više avio-kompanija vraća fokus na viskokapacitetne avione u svetlu oporavka interkontinentalnog saobraćaja.
(Aero.rs)
Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.