
Novi Air Force One: Boing ubrzava isporuku predsedničkih aviona
Dugo očekivani novi predsednički avioni Air Force One, Boing 747-8, mogli bi biti isporučeni već 2027. godine, što je dve godine ranije nego što je Boing predviđao početkom ove godine. Ipak, to je i dalje značajno kašnjenje u odnosu na prvobitni rok iz 2022. godine.
Predsednik Donald Tramp (Donald Trump) izrazio je nezadovoljstvo zbog odlaganja isporuke, ali bi ovaj novi plan omogućio da koristi ove avione pre kraja svog mandata, piše Simpleflying.
Uklanjanje prepreka za bržu isporuku
Vršiteljka dužnosti pomoćnika sekretara Ratnog vazduhoplovstva SAD (USAF) Darlen Kostelo (Darlene Costello) izjavila je pred Odborom za oružane snage Predstavničkog doma da bi isporuka mogla biti ubrzana ako se dogovore promene ugovornih zahteva između Boinga i USAF-a. Kostelo je naglasila da se aktivno radi na smanjenju zahteva kako bi se ubrzala proizvodnja, ali nije garantovala da će se isporuka zaista dogoditi 2027. godine.
Jedan od važnih koraka u ubrzanju procesa bila je odluka USAF-a da oslobodi Boing obaveze da svi radnici na projektu imaju najvišu bezbednosnu dozvolu, što je ranije značajno usporavalo radove. Pored toga, prevazilaze se problemi vezani za promenu dobavljača unutrašnje opreme i poteškoće sa projektovanjem elektroinstalacija, koje su se pokazale kao kompleksan izazov tokom konverzije aviona

Kompleksnost modernizacije predsedničkih aviona
VC-25B, zasnovan na modelu Boing 747-8, predstavlja značajan tehnološki iskorak u odnosu na trenutni predsednički avion VC-25A. Opremljen savremenim motorima “Dženeral Elektrik” (General Electric) GEnx-2B67, ovaj avion omogućava smanjenu potrošnju goriva, nižu emisiju buke i veći dolet, što ga čini ekonomičnijim i ekološki prihvatljivijim u poređenju sa starijim VC-25A modelom, koji koristi motore “Prat i Vitni” (Pratt & Whitney) JT9D.
Sa maksimalnom brzinom od oko 1.015 km/h (0,855 Macha) i doletom od 13.450 km, VC-25B će omogućiti predsedniku SAD da bez prekida preleti interkontinentalne udaljenosti, čime se smanjuje potreba za međusletanjima i dodatnim dosipanjem goriva. Pored toga, avion je opremljen naprednim komunikacionim i bezbednosnim sistemima, uključujući zaštitu od elektromagnetnog impulsa (EMP) i laserske sisteme za ometanje protivraketnih napada, što ga čini sposobnim da funkcioniše kao mobilni komandni centar čak i u najkritičnijim situacijama.

Poreklo novih predsedničkih aviona
Dva aviona Boing 747-8, koja će biti konvertovana u VC-25B, prvobitno su naručena za ruskog prevoznika “Transaero”, ali su ostala neisporučena zbog bankrota avio-kompanije. Iako su proizvedeni 2016. godine, imaju manje od 20 sati letenja, što ih čini gotovo novim letelicama. Avioni su od 2019. godine stacionirani na vojnoj bazi Lackland u San Antoniju, gde se vrši njihova konverzija.
Međutim, projekat je doživeo brojna kašnjenja zbog pandemije COVID-19, proizvodnih problema u Boingu i poteškoća sa lancem snabdevanja. Boing je priznao da je već premašio budžet za 2 milijarde dolara u okviru ugovora vrednog čak 3,9 milijardi dolara.

Predsednik Tramp razmatra alternativne opcije
Nakon što je ponovo preuzeo predsedničku funkciju, Donald Tramp je kritikovao Boing zbog kašnjenja i čak razmatrao alternativna rešenja. U februaru ove godine, predsednik je obišao 13 godina star Boing 747-8, ranije korišćen u “Katar Amiri Flajt” (Qatar Amiri Flight) floti, i spekulisao da bi taj avion mogao služiti kao privremeni Air Force One, o čemu je pisao i Aero.
Pritisak na Boing dodatno je pojačan nakon što je predsednik postavio izvođača za preuređenje ovog bivšeg katarskog aviona, što je bio jasan znak da bi Boing mogao izgubiti posao ukoliko ne ubrza proces. Ipak, sa najnovijim optimističnim izveštajima iz USAF-a i Boinga, planovi za angažovanje zamenskog aviona bi mogli biti stavljeni na čekanje.
(Aero.rs)
Video: Jedini preživeli lažni MiG-29: Kako je jedna maketa izbegla i NATO i uništenje u filmu Darka Bajića
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.