
Rajaner optužuje: Kontrola letenja u Evropskoj uniji je očajna, hitno menjajte pravila
U svom karakteristično direktnom tonu, kompanija Rajaner (Ryanair) ponovo je uputila oštre kritike na račun, kako se navodi, „beznadno loše upravljanog” sistema kontrole letenja (ATC) u Evropi, pozivajući Evropsku komisiju i nacionalne vlade da hitno reše hronični nedostatak osoblja u pojedinim zemljama.
Nazivajući službe kontrole letenja u Francuskoj, Španiji, Nemačkoj, Grčkoj i Ujedinjenom Kraljevstvu najgorima u 2024. godini, Rajaner je ukazao na „zagađujuća kašnjenja koja se mogu izbeći”, a koja su rezultat nedovoljnog broja zaposlenih i nedostatka odgovornosti u okviru sistema.
Irski niskotarifni gigant tvrdi da su ove zemlje same odgovorne za više od 90% kašnjenja letova u Evropi povezanih sa kontrolom letenja.

„Ako Danci, Belgijanci, Holanđani, Irci i Slovaci mogu da adekvatno popune radna mesta u službama kontrole letenja i eliminišu kašnjenja zbog 'kapaciteta', zašto to ne mogu i Francuzi, Španci, Nemci, Grci i Britanci?” upitao je izvršni direktor Rajanera, Majkl O’Liri. „Svake godine ovi isti monopoli prouzrokuju bespotrebna kašnjenja za milione putnika i ispuste milione tona CO₂ u atmosferu.”
Prema podacima Eurocontrola, na koje se poziva Rajanera, više od 95.000 letova ove kompanije kasnilo je zbog problema sa kontrolom letenja u ovih pet (po njima) najlošijih zemalja, što je u 2024. godini pogodilo više od 17 miliona putnika.

Irska kompanija optužuje Evropsku komisiju da „zatvara oči” uprkos ponovljenim obećanjima da će unaprediti konkurentnost i efikasnost infrastrukture civilnog vazduhoplovstva u EU. Kompanija je, kako navodi Aviation24, takođe kritikovala program SESAR – dugogodišnju evropsku inicijativu „Jedinstveno evropsko nebo” - nazivajući je „propalim” projektom nakon 20 godina bez stvarnog napretka.
„Ovaj skandal nedostatka osoblja i lošeg upravljanja… više se ne može tolerisati. Ili popravite sistem ili ga otvorite za konkurenciju,” poručio je O’Liri, ponovivši dugogodišnji zahtev Rajanera da se razbiju državni monopoli koji upravljaju mrežom kontrole letenja u Evropi.
Oštra kritika dolazi neposredno pred početak letnje sezone putovanja, perioda koji je poznat po zagušenju vazdušnog prostora. Kompanija poziva Brisel da preduzme odlučne korake — ili rizikuje da Evropa doživi još jedno leto ispunjeno kašnjenjima, neefikasnošću i nepotrebnim emisijama.
(Aero.rs)
Video: St Martin - Princess Juliana Airport: Prelepa Marija "hvata" avione
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.