
Bruka u KLM: Zaboravili na servis aviona pa ga sa leta za Toronto vratili u Amsterdam
Erbas A330-300 kompanije KLM koji je bio na letu ka Međunarodnom aerodromu Toronto Pirsin (YYZ), bio je prinuđen da se usred leta vrati na aerodrom Schiphol u Amsterdamu (AMS) zbog - propuštenog roka za servisiranje jednog dela aviona!
Letelica je već bila iznad Atlantskog okeana kada je KLM ustanovio da postoji kašnjenje u održavanju koje nije moglo da se odloži. Prema navodima kompanije, taj problem nije uticao na ispravnost aviona za letenje, ali je avion morao da se vrati u kompanijski centar za održavanje u Amsterdamu otprilike četiri sata nakon početka transatlantskog leta.
Incident se dogodio na letu KL691, koji je obavljala kompanija KLM, a koji je 16. juna poleteo sa aerodroma Schiphol (AMS) ka Torontu (YYZ) koristeći avion sa registracijom PH-AKA. Ovaj avion star 13 godina isporučen je KLM-u kao nov 2012. godine, piše portal Aviationa2z.

Let je prvobitno trebalo da poleti u 11:20 ujutru, ali je već bio skoro dva sata u zakašnjenju zbog zamene aviona u poslednjem trenutku, nakon što je prvobitni avion povučen iz upotrebe zbog održavanja. Međutim, ispostavilo se da je i zamenski avion imao nerešen problem — planirani zadatak održavanja koji je već ranije bio naveden kao "prihvatljiv odloženi kvar (ADD)" i kojem je isticao dozvoljeni rok.
Oko dva sata nakon poletanja, dok je avion leteo na visini od 35.000 stopa iznad Atlantika, neko iz KLM-a je ustanovio da je rok za izvršenje ADD zadatka istekao. U skladu sa vazduhoplovnim propisima i internim standardima usaglašenosti KLM-a, avion nije mogao da nastavi let bez rešavanja zadatka održavanja koji je probio rok. Pilotima je odmah naređeno da se vrate u Amsterdam.

Avioni podležu pravilniku o Minimalnoj Listi Opreme (MEL), koja određuje koje komponente moraju biti ispravne da bi let bio zakonski dozvoljen. Za probleme koji ne utiču direktno na bezbednost, aviokompanije mogu primeniti status odloženog održavanja, što im daje vreme za planiranje popravke — ti slučajevi se nazivaju prihvatljivim odloženim kvarovima (ADD-ovima).
Međutim, svaki ADD ima tačno određeni vremenski rok, nakon kojeg avion mora biti prizemljen dok se kvar ne otkloni. U ovom slučaju, popravka nije mogla biti izvršena na aerodromu Toronto Pirsin (YYZ) zbog nedostatka potrebnih delova ili tehničkog osoblja.
(Aero.rs)
Video: Pariz Šarl de Gol aerodrom (CDG)
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.