Posada Lufthanzinog aviona uputila poziv u pomoć: Razlog - umor posade i manjak goriva

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 1

Putnici Lufthanzinog leta LH510 iz Frankfurta (FRA) ka Buenos Ajresu (EZE) doživeli su neočekivano iscrpljujuće putovanje kroz Južnu Ameriku.

Putovanje jednim od preostalih osam Boinga 747-8 koje koristi nemačka kompanija, a o kojima smo ranije pisali na našem portalu, planirano kao direktan let u trajanju od 13 sati, preusmeren je čak dva puta — prvo u Asunsion (ASU), a zatim u Sao Paulo (GRU), pre nego što je u potpunosti otkazan.

Let LH510, koji je najduža redovna ruta Lufthanze sa 11.478 km, suočio se sa ozbiljnim operativnim problemima 7. jula 2025. godine. Let je obavljao Boing 747-8, registarske oznake D-ABYM. Avion je poleteo iz Frankfurta (FRA) u 22:28, ka Buenos Ajresu (EZE), ali je loša vidljivost u Argentini primorala posadu na dramatičnu promenu plana.

Lufthansa Boeing 747-8 Foto: Shutterstock

Tokom prilaska Buenos Ajresu, posada je bila prinuđena da uđe u holding na visini od 2.100 metara zbog pogoršanja vremenskih uslova, piše portal AviationA2Z. Pošto se vreme nije popravilo ni posle dužeg čekanja, piloti su odlučili da preusmere let na Asunsion, Paragvaj (ASU), udaljen 1.067 km.

Avion je bezbedno sleteo u Asunsion u 08:00 po lokalnom vremenu, posle 14 sati i 32 minuta leta. Nakon kratkog zaustavljanja radi dopune goriva, let je nastavljen u 08:56 sa ciljem da se završi prvobitna ruta ka Buenos Ajresu.

Međutim, vremenski uslovi u odredišnoj luci i dalje nisu bili poboljšani. Posada je zatim pokrenula drugo preusmerenje, ovog puta ka Sao Paulu u Brazilu (GRU), Lufthanzinom regionalnom čvorištu udaljenom 1.720 km od Buenos Ajresa. Avion je sleteo u Sao Paulo u 13:04, otprilike 20 sati nakon polaska iz Frankfurta.

Lufthansa Boeing 747-8 Foto: Shutterstock

Prema portalu OMAAT (One Mile at a Time), tokom završnog prilaska ka Sao Paulu, posada Lufthanze 747 je proglasila “mejdej” (mayday - univerzalo poznat poziv u pomoć u avijaciji, poput SOS-a u brodskom saobraćaju). Snimci komunikacije sa kontrolom letenja kasnije su potvrdili da je posada kao razlog navela “umor posade i nestašicu goriva”.

Stručnjaci iz oblasti avijacije primetili su da je neobično što se umor posade naveo pre nestašice goriva. Dok nestašica goriva predstavlja jasan osnov za mejdej, umor posade se obično reguliše putem pravila o radnom vremenu i rasporeda, a ne kroz hitne pozive. Ipak, produženo vreme leta, dvostruko preusmeravanje i više holdinga verovatno su gurnuli i radna ograničenja posade i rezerve goriva preko bezbednosnih granica.

Po dolasku su avion dočekale hitne službe, uključujući vatrogasna vozila, što je standardna procedura kada se proglasi poziv u pomoć.

Lufthansa Boeing 747-8 Foto: Shutterstock

Pošto posada više nije smela da nastavi let zbog isteka dozvoljenog radnog vremena, Lufthanza je zvanično otkazala let. Putnici, koji su skoro ceo dan proveli u avionu, preusmereni su na druge letove iz Sao Paula ka Buenos Ajresu ili ka krajnjim odredištima.

Prema poslednjim informacijama, Boing 747-8 još uvek je prizemljen u Sao Paulu. Lufthansa još nije potvrdila da li će avion biti vraćen u Frankfurt ili će nastaviti ka Argentini za buduće letove. Ovaj incident ističe složene izazove sa kojima se suočavaju ultra-dugi letovi. Nepredvidivo vreme, ograničen broj alternativnih aerodroma i strogi propisi o radu posade predstavljaju ozbiljne rizike.

(Aero.rs)

Video: British Airways u Beogradu posle trinaest godina

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Shandor

    10. jul 2025. | 19:24

    Spadose i oni na nivo nisko budzetnih. Teraju vise nego kamiondzije

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>