Baksuzni avioni: Boing 787 tek izašao iz fabrike, pa udario Erbas A220 pun putnika koji je prinudno sleteo

   
Čitanje: oko 3 min.
  • 0

Na međunarodnom aerodroma u Čarlstonu (CHS) dogodio se incident kakav se, nažalost, u industriji vazdušnog saobraćaja sve češće beleži: kontakt između dva putnička aviona tokom voženja (taksiranja) ili dok su parkirani.

Iako ovakvi događaji najčešće ne nose rizik od smrtonosnog ishoda, svaki takav trenutak nosi specifičnu težinu – i po bezbednost, i po budžet.

Boing 787: Tek izašao iz fabrike

Nov novcat tek izašao iz fabrike Boing 787 Drimlajner (Boeing 787-10 Dreamliner) u vlasništvu japanske kompanije ANA (All Nippon Airways), krilom je zakačio rep aviona Erbas A220 (Airbus-a A220-300), avio-kompanije Briz ervejz (Breeze Airways) koji je na tom mestu samo privremeno boravio, nakon vanrednog sletanja zbog lošeg vremena.

Oba aviona su ostala na zemlji, dvoje putnika je zadobilo lakše povrede, a noć za više desetina ljudi završila se neočekivano — u terminalu, umesto na odredištu. Incident se desio prošli petak, 18. jula.

Avion koji nije ni trebalo da bude tu

Let MX509 američke niskobudžetne kompanije Breeze Airways bio je na ruti iz Las Vegasa (LAS) ka Norfolku (ORF) kada je zbog oluje u oblasti Virdžinije morao da sleti u Čarlston.

Na aerodromu je avion parkiran i čekao dopunu goriva, spreman da nastavi ka svojoj krajnjoj destinaciji, kada se dogodio kontakt.

Prema javno dostupnim podacima sa servisa Flightradar24, avion je poleteo iz Las Vegasa u 12:59 (lokalno vreme) i sleteo u Čarlston u 21:30 po istočnoameričkom vremenu.

Nepunih 20 minuta kasnije, u 21:49, dok je Boeing 787-10 kompanije ANA taksirao, njegov levi vrh krila zakačio je zadnji deo A220, prema navodima američke Federalne administracije za vazduhoplovstvo (FAA).

U momentu incidenta, Boeing nije imao putnike – u njemu se nalazilo pet članova posade.

Putnici prebačeni na drugi let, dvoje pregledano

Zbog udara, svi putnici A220 su morali da napuste avion i bili su prebačeni u zgradu terminala. Dvoje ih je imalo lakše povrede i pregledani su na licu mesta, ali nije bilo potrebe za daljom hospitalizacijom, saopštila je avio-kompanija.

Nakon više sati čekanja, novi avion sa oznakom doleteo je u Čarlston i putnike prebacio do Norfolka.

Oba oštećena aviona su ostala prizemljena u Čarlstonu, a tehničke ekipe su nastavile sa inspekcijama.

A220: Ganc nov avion, tek četiri meseca u saobraćaju

Erbas A220-300 koji je udaren u ovom incidentu takođe je skoro potpuno nov: proizveden u martu 2025., sa serijskim brojem 55341, i registrovan kao N247BZ.

Za Breeze Airways leteo je svega četiri meseca, i to kao deo flote koja danas broji 43 A220 aviona, uz 47 dodatno naručenih.

Sa druge strane, Boing 787-10 ANA bio je još u fazi isporuke — tehnički je bio u vlasništvu kompanije, ali nije još započeo komercijalni saobraćaj: Krenuo je na let iz fabrike u Čarlstonu ka Japanu.

Istraga u toku, šteta desetine hiljada dolara

Obe avio-kompanije, ANA i Breeze Airways, sarađuju sa nadležnim organima, dok FAA vodi zvaničnu istragu o okolnostima sudara, prenosi People.com

Iako se ovakvi incidenti ne računaju kao ozbiljne nesreće u klasifikaciji ICAO dok ne dođe do ozbiljnih povreda ili fatalnog ishoda, posledice po operativne troškove, reputaciju i raspored kompanija nisu zanemarljive. Popravka aviona, prekid letova i dodatni angažman osoblja — sve se meri u desetinama hiljada dolara po satu.

(Aero.rs)

Video: Priprema za poletanje: Airbus A320 Air Serbia

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>