
Kako bi Putin mogao da doleti u Budimpeštu: Moguća ruta preko Crnog mora, Turske, Crne Gore i Srbije
Zbog zabrane preleta nad teritorijama država članica Evropske unije, avion ruskog predsednika Vladimira Putina moraće da izbegne veliki deo evropskog vazdušnog prostora ukoliko zaista poleti ka Mađarskoj na sastanak sa Donaldom Trampom. Iako tačan plan leta nije objavljen, vojni analitičari u Moskvi i međunarodni avio portali ukazuju na nekoliko realnih opcija – a najverovatnija uključuje prelet preko Crnog mora, Turske, Crne Gore i Srbije.
Let od Moskve do Budimpešte direktno bi inače trajao oko dva sata i protezao se na približno 1.500 kilometara. Međutim, zbog zatvorenog EU vazdušnog prostora, Putinov avion Iljušin Il-96 morao bi da se spusti znatno južnije, preko međunarodnih voda Crnog mora i prijateljskih država koje nisu uvele sankcije Rusiji. Takva ruta mogla bi da produži let i do tri sata.

Realan i bezbedan koridor
Najizvodljiviji pravac, prema navodima ruskih medija, bio bi:
Moskva – Crno more – Turska – Crna Gora – Srbija – Budimpešta.
Ova ruta izbegava sav vazdušni prostor članica EU i NATO-a koji bi mogao da odbije dozvolu za prelet, a istovremeno se oslanja na zemlje sa kojima Rusija održava aktivne diplomatske odnose.
Kontrola letenja u Ankari i Beogradu imala bi ključnu ulogu u koordinaciji, s obzirom na to da bi avion morao da uđe u mađarski prostor iz pravca Srbije.
Putinov predsednički avion
Za letove ovog tipa koristi se Iljušin Il-96-300PU, specijalno modifikovana verzija ruskog širokotrupnog aviona, namenjena isključivo predsedniku države. Avion ima dolet od oko 13.000 kilometara, što mu omogućava višesatne interkontinentalne letove bez sletanja. Kabina je konstruisana tako da funkcioniše kao leteći komandni centar, sa naprednim komunikacionim sistemima i ojačanom elektronskom zaštitom.
Putin koristi avione iz Specijalnog avio odreda „Rossija“, čija je baza na aerodromu Vnukovo-2 kod Moskve. U floti se nalazi nekoliko aviona ovog tipa (registracije RA-96016, RA-96018, RA-96019 i RA-96022), a svi su opremljeni i rezervnim rezervoarima koji omogućavaju prelet dugih ruta bez tehničkih sletanja.

Logistički izazovi i simbolika
Iako tehnički izvodljiv, let takvom rutom zahteva kompleksnu koordinaciju i precizno planiranje bezbednosnih protokola. Stručnjaci navode da bi putanja preko Turske i Balkana predstavljala najbezbedniji kompromis između dužine puta i političke realnosti.
Planirani susret Putina i Trampa u Budimpešti, koji je mađarski premijer Viktor Orban već pozdravio kao “istorijsku priliku za mir”, biće praćen pod posebnom pažnjom svetske javnosti — ne samo zbog teme razgovora, već i zbog samog načina na koji će ruski predsednik fizički stići do zemlje članice Evropske unije.
(Aero.rs)
Video: Airbus H145M Helikopterske jedinice MUP: Vežba spasavanja iz vode
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ogi
Ne moze preko CG,, ne igrajte se, gadjacemo avion mandarinama ,
Podelite komentar
Miljan J
Zaboravili ste najkraću rutu Rusija-Ukrajina-Mađarska
Podelite komentar