Croatia Airlines i dalje u gubicima
Hrvatska nacionalna avio-kompanija Croatia Airlines i dalje je - u gubicima. Ovo zapravo i nije vest, s obzirom na to da čitav državni aparat, ali i stručna javnost i menadžment kompanije već dugo ponavljaju kako će povratak kompanije "na zdrave grane" potrajati još izvesno vreme.
U prvih devet meseci Croatia Airlines je ostvarila operativni gubitak od 21,5 miliona evra, dok je neto gubitak, uz uračunate finansijske rezultate, iznosio 20,9 miliona evra. Ipak, kompanija beleži pozitivan EBITDA pokazatelj (zaradu pre kamata, poreza, amortizacije i deprecijacije) od 12,4 miliona evra, saopšteno je iz hrvatskog nacionalnog avio-prevoznika.
U istom periodu prošle godine neto gubitak iznosio je devet miliona evra, što znači da se ovogodišnji finansijski minus više nego udvostručio. Ukupni prihodi dostigli su 227 miliona evra - deset odsto više nego u 2023. godini. Od toga čak 84,5 odsto otpada na prihode od prevoza putnika.
Tokom prvih devet meseci 2024. Croatia Airlines prevezla je ukupno 1.553.577 putnika, što je rast od devet procenata u poređenju s istim periodom prošle godine. Broj putnika u domaćem redovnom saobraćaju porastao je za 12 odsto, a u međunarodnom za devet odsto, piše Index.hr.
Troškovi tranzicije flote (prelaska na flotu Airbus A220) procenjeni su na 19,9 miliona evra, što je više od prošlogodišnjih 19,4 miliona. Ukupni operativni troškovi u 2024. porasli su za devet procenata, a najveće povećanje zabeleženo je u oblastima na koje kompanija nije mogla uticati: amortizaciji, troškovima usluga u vazdušnom saobraćaju i održavanju letelica.
Amortizacija je povećana za 8,5 miliona evra, troškovi aerodromskih i kontrolnih usluga za 6,5 miliona, a održavanje aviona (bez zarada osoblja) za 3,1 milion evra. Zbirno, te tri stavke čine oko 95 procenata ukupnog povećanja troškova poslovanja.
Od oktobra 2024. Croatia Airlines je dodatno uvodila nove avione porodice Airbus A220, čiju smo isporuku na našem portalu sukcesivno pratili. Isporuka četiri dodatna aviona očekuje se sledeće godine, dok bi tokom 2027. u Hrvatsku trebalo da sleti poslednja tri aviona u okviru nove flote.
(Aero.rs)
Video: Beograd spojen sa Astanom redovnim letom: Konferencija za medije SCAT Airlines u Beogradu
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.