Kraj sna o „brazilskom ATR-u“ – Embraer otkazao razvoj sopstvenog turbo-prop aviona

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Brazilski proizvođač aviona Embraer zvanično je odustao od razvoja dugo najavljivanog turboelisnog putničkog aviona nove generacije koji je trebalo da ima između 70 i 90 setišta.

U zvaničnom saopštenju koje je prenei Flight Global, Embraer je precizirao: „Inicijativa za turboelisni avion je otkazana od strane nas“, naglašavajući da program nije samo „zamrznut“, već potpuno prekinut. Time je i zvanično stavljena tačka na projekat koji je kompanija godinama držala „u dubokom zamrzivaču“, uz povremene najave o mogućem oživljavanju.

Planirani avion trebalo je da bude savremeni regionalni model koji bi konkurisao dominantnom ATR-u na tržištu manjih putničkih letelica. Tokom 2020. i 2021.og Zelanda. godine pojavile su se preliminarne ilustracije – najpre sa motorima na krilima, zatim sa motorima postavljenim pozadi – ali konačna odluka o pokretanju razvoja nikada nije doneta, iako su za čitav projekat bile zainteresovane i pojedine razvijene zemlje poput Novog Zelanda.

Glavni razlog za odustajanje, kako navodi Embraer, jeste to što tehnologija sledeće generacije pogonskih motora još nije dostigla nivo potreban za ispunjenje ambicioznih ciljeva projekta.

Izvršni direktor kompanije, Fransisko Gomes Neto, izjavio je da Embraer ostaje usredsređen na razvoj budućih proizvoda i ulaganja u nove tehnologije, koje bi mogle nadograditi postojeću porodicu E-Jet aviona. Istovremeno je naglasio da je kompanija uspešno prevazišla glavne probleme u lancu snabdevanja i da će ostvariti plan isporuke između 222 i 240 civilnih letelica tokom 2025. godine, od čega 145 do 155 poslovnih aviona i 77 do 85 E-Jet modela.

Embraer Turboprop rendering Foto: Embraer

Prema njegovim rečima, rizici u lancu snabdevanja za narednu godinu su „praktično nestali“: „Sada imamo sve potrebne delove za sklapanje aviona.“ U prvih devet meseci 2025. Embraer je isporučio ukupno 148 letelica (102 poslovna aviona i 46 komercijalnih E-Jetova), pa u poslednjem tromesečju mora da isporuči još najmanje 74 jedinice kako bi ispunio godišnji cilj o čemu je portal Aero.rs nedavno pisao.

Kompanija je u trećem kvartalu zabeležila prihod od oko dve milijarde dolara, što je rast od 18 odsto u odnosu na prošlu godinu, dok je neto dobit iznosila 129 miliona dolara, što predstavlja pad od 29 procenata.

(Aero.rs)

Video: Beograd spojen sa Astanom redovnim letom: Konferencija za medije SCAT Airlines u Beogradu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>