NTSB objavio fotografiju koja potvrđuje da je UPS-ovom MD-11 otpao motor neposredno posle poletanja

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Nacionalni odbor za bezbednost saobraćaja (NTSB) Sjedinjenih Američkih Država objavio je preliminarni izveštaj o teškoj nesreći kargo aviona MD-11F avio-kompanije UPS, koja se dogodila 4. novembra na aerodromu Luizvil Muhamed Ali (Louisville Muhammad Ali International Airport, SDF). Let UPS 2976 srušio se svega nekoliko sekundi nakon poletanja sa piste 17R, pri čemu je stradalo troje članova posade i još jedanaest osoba na zemlji. Povređene su 23 osobe.

Prema podacima iz izveštaja, avion nije dostigao visinu veću od oko devet metara. Ubrzo nakon rotacije kamera aerodromskog nadzora zabeležila je trenutak u kojem se levi motor sa celim pilonom odvaja od krila. Istog trenutka izbila je snažna vatra u zoni pričvršćenja pilona, koja je bila prisutna sve do udara u zemlju.

NTSB navodi da je avion preleteo ogradu na kraju piste, ali je stajni trap ubrzo zakačio krov skladišta UPS-a, a zatim i postrojenje za reciklažu ulja, nakon čega se avion raspao i ostavio trag ostataka dug oko 900 metara.

Laboratorijska analiza delova pronađenih na mestu nesreće otkrila je pukotine od zamora i prelomne površine koje ukazuju na preopterećenje na zadnjim i prednjim nosačima pilona levog motora. Istražitelji su takođe identifikovali obimni prelom sfernog ležaja koji povezuje zadnji nosač sa krilom. Nađeni fragmenti ventilatorskih lopatica i gornji segmenti nosača pilona potvrđuju da je motor otpao pre udara.

Avion, star 34 godine, imao je približno 93.000 sati naleta i 21.043 ciklusa. Poslednje vizuelne inspekcije zadnjeg nosača pilona obavljene su 2021, dok je obavezno podmazivanje potisnih spona i ležajeva sprovedeno 18. oktobra 2025. Specijalni detaljni pregled, koji se propisuje tek nakon 29.200 ciklusa, nije bio dospeo.

Zbog sličnosti u konstrukciji pilona, Federalna uprava za avijaciju izdala je vanredne direktive koje se odnose na MD-11, MD-10 i DC-10, a UPS je 7. novembra privremeno prizemljio celu svoju flotu MD-11F.

NTSB u preliminarnom izveštaju napominje da još nije moguće sa sigurnošću utvrditi da li su uočeni tehnički nedostaci bili neposredni uzrok nesreće ili posledica strukturalnog opterećenja tokom raspada aviona. Istraga ostaje u toku, a konačni izveštaj očekuje se nakon završetka analize "crnih kutija", snimača glasa i podataka leta.

NTSB je uz izveštaj objavio i niz fotografija, uključujući sekvencu snimaka koji prikazuju trenutak odvajanja levog motora, što predstavlja ključni element aktuelne istrage.

(Aero.rs)

Video: Beograd spojen sa Astanom redovnim letom: Konferencija za medije SCAT Airlines u Beogradu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>