
Crna Gora bez protivpožarne avijacije: Ostao samo jedan Air Tractor
Službe zaštite i spašavanja u svim crnogorskim opštinama alarmirane su posle najavljenih temperatura preko 40 stepeni Celzijusa. Ipak, problem može predstavljati činjenica da raspolažu samo s jednim avionom za gašenje požara.
"U ovom trenutku, imamo jedan avion Air Tractor i on je na godišnjem servisu. Taj vazduhoplov biće u funkciji za par dana", objasnio je Bešović.
Preostala dva "su na popravci", a kada će biti završena teško je precizirati, jer zavisi od procedura na koje, kako kažu, država ne može da utiče.
Uprkos tome, tvrde da nema razloga za paniku, jer u slučaju požara širih razmera Crna Gora kao član Civilne zaštite Evropske unije može računati na pomoć međunarodnih partnera, kao i suseda.
"Ne mogu da kažem da je situacija idealna, ali se nadam da ćemo s onim sa čim raspolažemo uspeti da se izborimo sa izazovima koji su pred nama", rekao je Bešović za portal RTCG.
Od ukupno četiri isporučena AT-802 Air Tractora Avio-helikopterskoj jedinici MUP Crne Gore, jedan je dvosed sa klasicnim stajnim trapom (točkovima za sletanje na travu ili beton) dok su tri bila u Fireboss AT-802F varijanti sa plovcima za poletanje i sletanje na vodu. Jedan je otpisan - jer popravka premasuje vrenost aviona - posle udesa 2016. na Skadarskom jezeru.
U dokumentu koji je krajem prošle godine objavila Vlada Crne Gore, doslovce se navodi da je država u tom trenutlku ostala bez protivpožarane avijacije
"Jedinica za gašenje požara iz vazduha raspolaže sa tri aviona za gašenje požara tipa AT802/802A, dok podršku jedinici za gašenja požara iz vazduha obezbjeđuju tri helikoptera tipa ABell-412, ABell-212 i A-BELL 206 za izviđanje i lociranje požara, kao i za transport timova zagašenje požara. Od ovih šest (6) vazduhoplova, koji bi trebali biti funkcionalni u jedinici trenutno je plovidben jedan vazduhoplov, i to helikopter ABell-412." navodi se u dokumentu
Avio-helikopterska jedinica MUP Crne Gore poseduje i dva protivpožarna helikoptera Poljske proizvodnje PZL M-18 Dromader koji takođe nisu u letnom stanju - jednom je istekao resurs upotrebe dok je drugi ostecen 2015. toliko da "sredstva potrebna za dovođenje aviona u plovidbeno stanje premašuju njegovu tržišnu vrijednost"
(Tanjug/Aero.rs)
Video: Helikopterski vatrogasac MUP-a spreman za prvu požarnu sezonu: Šta sve može Kamov Ka-32
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nin
Kakva je drzava dobro imajui to
Podelite komentar
ups
Opet cemo mi srbi pomoci a oni opet priznati kosovo tako to ide
Podelite komentar