• 1
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 3 min.

Nebeski putevi novca: Koje avione je Prigožin koristio i gde je sa njima bio

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 3 min.

Avion koji se srušio prelazi 2018. na registar Ostrava Man u vlasništvu firme Autolex Transport Ltd., registrovane na Sejšelima koju su američke vlasti povezivale sa Prigožinom i Wagnerom

  • 1
Embraer legacy 600, Jevgenij Prigožin Tanjug/Luba Ostrovskaya via AP

Luksuzni poslovni mlaznjak Embraer Legacy 600 fabričkog broja 1008, koji se juče srušio u Tverskoj oblasti, iz fabrike u Brazilu isporučen je oktobra 2007. godine, i to slovenačkom Linxair Business, registrovan kao S5-ABL gde je leteo do kraja septembra 2015.

Sledeće dve godine vodi se na International Jet Management sa austrijskom registracijom, a zatim godinu dana na MNG Aerospace na turskom registru kao TC-VSR.

Zanimljivo je da je tada kao matični aerodrom nominalno turskog aviona bio naveden Vnukovo (VKO), jedan od aerodrodroma u glavnom gradu Ruske Federacije - što u najmanju ruku indikuje da je bio na usluzi klijentima iz Rusije.

MNG navodi da je unutrašnjost kompletno obnovljena 2016, sve sa trosedom, novim sedištima (13, uključujući i trosed) i stolovima od lakovanog plemenitog drveta.

Od novembra 2018. godine prelazi - kao i mnogi drugi luksuzni avioni i jahte - na registar Ostrava Man kao M-SAAN u vlasništvu firme Autolex Transport Ltd., registrovane na Sejšelima koju su američke vlasti - konkretno Department of Treasury, odnosno Ministarstvo finansija - u zvaničnim dokumentima povezivali sa Prigožinom i Vagnerom. Prema dostupnim podacima, u ruski registar vazduhoplova Legacy je upisan 2020 kao RA.

Američke finansijske vlasti povezale su Prigožina ranije sa još dva manja biz jeta preko firmi na Sejšelima.

Prvi je Raytheon Hawker 800XP M-VITO koji je kasnije postao RA-02791. Američke vlasti navode da od kada je firma Baratex nabavila ovaj avion 2012. "fotografije na društvenim mrežama pokazuju da ga je Prigožinova porodica koristila". Između 2017 i 2018, Hawker 800XP viđan je u Africi, Bliskom Istoku i Evropi, uključujući destinacije poput Sudana, Centralno Afričke Republike, Madagaskara, Etiopije, Libije, Sirije, Libana, UAE, Jermenije, Nemačke, Španije i Rusije.

Američka administracija tvrdi da je Prigožin "posedovao i koristio" i nešto stariji poslovni mlaznjak BAe 125-800, registrovan na Kajmanskim ostrvima kao VP-CSP na firmu Linburg Industries LTD. Ovaj avion viđan je takođe na bezbednosno interesantnim lokacijama: Sudanu, Centralno Afričkoj Republici, Egiptu, Libiji, Libanu, Siriji...

Telegram kanal Grey Zone, blizak Wagner grupi, pominje drugi Prigožinov Embraer ERJ-135BJ Legacy 650. U trenutku pada aviona u Tverskoj regiji, navedeno je da je ovaj avion bio takođe u vazduhu što je izazvalo dodatno pometnju oko toga u kom je avionu bio sam Prigožin, da li je poginuo ili nije ili je možda samo hteo da izgleda kao da jeste. Kasnije će se ispostaviti da je ovaj avion obavio let između Moskve (VKO) i Sank Peterburga (LED) gde je sleteo u 18:19. Avion RA-02748 fabričkog broja 1182 nešto je veći od Legacy 600 i noviji - proizveden je 2013.

Embraer Legacy 600 i 650 su poslovni avioni nastali iz putničkih ERJ135 i ERJ145 modela ovog uspešnog regionalnog aviona brazilskog proizvođača. Za razliku od putničkih varijanti koje mogu prevesti 37 do 50 "običnih" putnika, Legacy 600 ima samo 13 mesta uz sav ostali prostor na raspolaganju za konfor putnika. Varijanta 650 nosi više goriva pa ima i veći dolet - 7.200 km što Legacy svrstava u interkontinenalne avione.

Brazilici su napravili preko 1200 putničkih ERJ135 i ERJ145 i oko 300 Legacy modela. Jedan Legacy 600 - prepoznatljive oznake YU-SRB - koristi i Avio služba Vlade Srbije za prevoz najviših državnih funkcionera, prvenstveno predsednika Republike Srbije. Isti tip aviona na raspolaganju je i klijentima domaće avio kompanije Air Pink.

Poslovni avioni, ili biz jetovi, u mnogim slučajevima - bar formalno i javno - ne vode se na njihove prave vlasnike, ako ni zbog čega drugog onda barem zbog jednostavne činjenice da je za korišćenje aviona potrebno znanje i stručnost i na kraju dozvole vazduhoplovnih vlasti za obavljanje avionskog prevoza.

Avioni budu "upisani" u flotu jedne od mnogih avio-kompanija koja se bavi ovom specifičnom ali veoma lukrativnom vrstom avio-saobraćaja i zatim obavljaju usluge prevoza za klijenta koji je i vlasnik ili suvlasnik samog aviona. Veoma često su to dosta komplikovani valsničko-poslovni odnosi pojedinaca i firmi i papirološki je često veoma teško ući u trag realnim vlasnicima ukoliko oni to ne žele. Tako je bilo i sa šefom Vagnera i poslovnim avionima koje je često - ili čak isključivo njih - koristio za putovanja.

(Aero.rs)

Video: Srpski i Američki helikopteri zajedno iznad Srbije

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mi

    25. avgust 2023. | 09:49

    Nebitno je kojim avionima je putovao.Bitno je da je ovo jedna od misterija uklanjanja protivnika.Sramota.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>