• 0

Vreme čitanja: oko 3 min.

Zatvoreni sportski aerodromi u Beogradu, Novom Sadu, Kraljevu, Trsteniku i Sremskoj Mitrovici

Vreme čitanja: oko 3 min.

Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije (DCV) je potvrdio je na upit Aero.rs da je izrekao mere potpune zabrane korišćenja aerodroma Trstenik, Čenej, Brege, Veliki Radinci i Lisičji Jarak za obavljanje vazdušnog saobraćaja

  • 0
Piper Pa-28 YU-DCV Salinger Igor

Nekoliko sportskih aerodroma u Srbiji zatvoreno je protekle i ove nedelje po rešenju nadležnih vazduhoplovnih vlasti.

Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije (DCV), potvrdio je na upit Aero.rs da je "izrekao mere potpune zabrane korišćenja aerodroma Trstenik, Čenej, Brege, Veliki Radinci i Lisičji Jarak za obavljanje vazdušnog saobraćaja".

Ovo potvrđuju i javno dostupna dokumenta Agencije za kontrolu leta Srbije i Crne Gore (SMATSA), odnoszno tzv. NOTAM-i objavljena danas i prethodnih dana

Operateri i korisnici aerodroma sa kojima je Aero.rs razgovarao potvrdili su da im je naloženo obustavljanje svih letačkih aktivnosti - na nekim aerodromima poput kraljevačkog još prošle nedelje - kao rezultat inspekcijskog nadzora ali insistiraju da nije u pitanju "nešto što ugrožava bezbednost letenja, već formalno-pravi razlozi i makar delimično neusklađivanje sa određenim odredbama propisa".

Prema rečima operatera jednog od aerodroma, došlo je do izmene propisa u smeru usklađivanja sa evropskom vazduhoplovnom regulativom.

Pre određenog vremena - pominje se čak period od godinu dana i više - inspektori DCV su naložili aerodromima šta treba da bude urađeno, uključujući izradu određenih priručnika i pravnih akata, geodetskih merenja površine aerodroma, obeležavanja manevarskih površina...

"Većinu stvari smo uradili, ali za neke jednostavno nismo imali sredstava. Inspektori su ponovo došli, utvrdili stanje i doneli rešenje koje su doneli", kažu na jednom od zatvorenih aerodroma.

Kako bi bar delimično nastavili sa letenjem dok se "stvar ne reši", neki korisnici su svoje avione preleteli na druge aerodrome, poput Subotice i Zrenjanina.

Piper Pa-28 YU-DCV Salinger Igor
U jednom dokumentu o suspenziji dozvole rada aerodroma u koji je Aero.rs imao uvid, navodi se da "se suspenduje dozvola za korišćenje aerodroma [...] na period od 12 meseci" ali i da "supenzija dozvole za korišćenje aerodroma prestaje da važi ako operater otkloni uočene nezakonistosti pre isteka suspenzije i dostavi dokaz Direktoratu o tome".

DCV je ovo i potvrdio u pisanoj izjavi, kao odgovoru na postavljena pitanja portala Aero.rs:

"Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije je tokom postupka vanrednih inspekcijskih nadzora, na osnovu Zakona o inspekcijskom nadzoru, utvrdio neusklađenosti u postupanju operatera aerodroma Trstenik, Čenej, Brege, Veliki Radinci i Lisičji Jarak, sa primenjivim odredbama Pravilnika o uslovima i postupku za izdavanje dozvole za korišćenje aerodroma"

Vazduhoplovni inspektori Direktorata civilnog vazduhoplovstva RS su nadziranim subjektima naložili mere i ostavili primeren rok za otklanjanje nezakonitosti i ispunjavanje propisanih obaveza. Nakon isteka navedenog roka, inspektori Direktorata su doneli rešenje kojim su izrekli mere i ostavili dodatni rok za otklanjanje nezakonitosti i ispunjavanje propisanih obaveza.

Blanik Kup, Trestenik, Avion, jedrilica Foto: Aleksa Mladenovic
Kako nadzirani subjekti nisu postupili u skladu sa ovim rešenjima i otklonili uočene neusklađenosti u predviđenom roku, Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije je doneo odgovarajuća rešenja o potpunoj suspenziji dozvola za korišćenje aerodroma i izrekao mere potpune zabrane korišćenja aerodroma Trstenik, Čenej, Brege, Veliki Radinci i Lisičji Jarak za obavljanje vazdušnog saobraćaja u skladu sa Pravilnikom o uslovima i postupku za izdavanje dozvole za korišćenje aerodroma, a u vezi Zakona o inspekcijskom nadzoru i mera zabrane obavljanja delatnosti ili vršenja aktivnosti.

Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije će nastaviti intenzivnu komunikaciju sa operaterima navedenih aerodroma radi pribavljanja dokaza o usaglašenosti sa primenjivim propisima u cilju što skorijeg ukidanja navedenih suspenzija.

Suspenzije dozvole za korišćenje aerodroma, a s tim u vezi i mere potpune zabrane korišćenja aerodroma za obavljanje vazdušnog saobraćaja, prestaju da važe istekom vremena na koje su izrečene ili rešenjem o ukidanju suspenzije, ako operater aerodroma otkloni uočene nezakonitosti pre isteka suspenzije i dostavi Direktoratu dokaz o tome", navodi se u odgovoru DCV.

(Aero.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>