• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Ovo je avion na koji je naleteo Airbus A350: Poginulo petoro, krenuli da nose pomoć stradalima u zemljotresu

Vreme čitanja: oko 2 min.

Kako se u trenutku sletanja putničkog aviona Airbus A350 - mase i do 200 tona i brzine preko 250 kilometra na čas -  Dash 8 našao na pisti, treba da utvrdi istraga

  • 0

U teškoj avionskoj nesreći koja se dogodila danas (2. januar) na aerodromu Haneda u Tokiju (HND) kada je putnički avion Airbus A350 naleteo prilikom sletanja na avion Bombardier Q400 japanske obalske straže, poginulo je pet osoba koje su se nalazile u avionu Q400, prenela je NHK pozivajući se na policijske izvore.

Pilot aviona je uspeo da se spase, ali se i dalje nalazi u kritičnom stanju, navode mediji.

Japanska obalska straža, prema dostupnim podacima, u floti je imala osam ovih aviona koji su poznati i pod nazivom Dash 8, a prema objavljenim informacijama avion koji se identifikovao kontroli leta pozivnim znakom MA722 krenuo je da doturi pomoć u područja pogođena razornim zemljotresom koji je pogodio delove Japana.

Kako se u trenutku sletanja velikog putničkog aviona Airbus A350 - mase i do 200 tona i brzine preko 250 kilometra na časDash 8 našao na pisti, treba da utvrdi istraga koja je sigurno već započela.

Najbliži mestu sudara bio je avion Delata Air Lines koji je čekao na tački uključenja na pistu i za očekivati je da njihovo svedočenje šta su videli i šta su čuli preko radio komunikacije bude jedno od važnih dokaza u istrazi. 

JAL udes Flightradar24.com
De Havilland Canada DHC-8 je porodica regionalnih aviona sa turboelisnim motorima, koju je kanadskki proizvođač aviona predstavio sredinom osamdesetih. De Havilland Canada je kasnije kupio Boeing, a zatim Bombardier 1992. godine.

Dash 8 pogone dva motora Pratt & Whitney Canada PW150. Nastao je ravojem četvoromotornog Dash 7, sa poboljšanim performansama i nižim operativnim troškovima, ali bez tzv. STOL performansi, odnosno sletanja i poletanja sa kratih pisti. Bombardier Q400, odnosno DHC-8, proizvođen je u tri osnovne verzije, kapaciteta od 40 do čak 90 sedišta.

Ono što će se sigurno detaljno analizirati posle ove tragedije jesu postupci posade, pre svega stjuardesa i stjuarda Japan Air Lines ali i putnika i vatrogasno-spasilačkih službi koji su uspeli da spasu skoro 400 života iz požara koji je progutao ceo avion.

Prvi komentari na društvenim mrežama ističu - reklo bi se sa punim pravom - odličnu uvežbanost posade i postupe u (bukvalno) gorućoj situciji, ali i tradicionalnu disciplinu Japanaca koji su i sebe i druge uspeli da spasu slušajući naredbe posade.

(Aero.rs)

Video: Havaji: Izvlačenje nasukanog aviona P-8 Poseidon iz mora

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>