Vreme čitanja: oko 2 min.
Bili smo sa Helikopterskom jedinicom u Pirotu: Odavde poleću u borbu sa vatrom
Vreme čitanja: oko 2 min.
Tokom prvog dela dana u utorak izbačeno je oko 160 tona vode, ali su se uslovi za letenje pa samim tim i za gašenje požara iz vazduha popodne znatno pogoršali: Vetar je naneo dim do samog Pirota, Stara planina se više nije ni videla a vidljivost je smanjena i iznad samog jezera
Od prošlog petka u borbu protiv šumskog požara na Staroj planini u okolini Pirota i Dimitrovgrada uključeni su i helikopteri MUP Srbije, kako je Aero.rs već pisao u ponedeljak.d
Jedan protivpožarni helikopter Kamov Ka-32 gasi požare u okolini Pirota od petka a u subotu mu se priključio i drugi helikopter, Airbus H215 Super Puma.
Pored izbacivanje vode na požarište, Super Puma je korišćena i za izvlačenje vatrogasaca-spasilaca koji su se našli u okruženju vatre.
Ova dva helikoptera kombinovano mogu u optimalnim uslovima u jednom naletu izručiti skoro 10 tona vode na požar.
"Ne stajemo", odgovara na pitanje "Kako ste?" jedan od pilota protivpožarnog Ka-32.
Iz baze Helikopterske jedinice MUP na Aerodromu Nikola Tesla poleće prvo Kamov, letač mehaničar na platformi upozorava da se sklonim ipak dalje, "jer duva mnogo jače". Protivpožarno vedro do mesta poletanja u reonu gašenja požara nosi spakovano i prikačeno na platformi sa strane, da se uštedi prostor u transportnoj kabini helikoptera.
Super Puma nosi vedro, popularni "bambi baket" (Bambi Bucket) u prostranoj transportnoj kabini, kao i H145, uz dodatnu opremu koja može da zatreba na terenu.
Za mesto "privremenog baziranja" odabran je stadion, tačnije dva stadiona jedan pored drugog u Pirotu, u neposrednoj blizini kompenzacionog jezera iz koga će helikopteri uzimati vodu. Spremna čeka i cisterna sa gorivom.
Policija obezbeđuje mesto sletanja da neko od znatiželjnih, uglavnom najmlađih Piroćanaca ne priđe helikopterima u trenutku sletanja. Posle prilaze, pitaju da se slikaju, pipnu helikopter, razmene koju reč sa pilotima i mehaničarima.
Sledi raspakivanja vedara, kačenja za helikoptere, koordinacija sa pripadnicima Sektora za vanredne situacije na terenu i - poletanje u akciju.
Od trenutka vodozahvata (punjenja vedra vodom) do izbacivanja i povratka na novi vodozahvat prolazi oko deset minuta. Jedan od imperativa je izabrati mesto za uzimanje vode što bliže požaru kako bi se skratilo vreme koje helikopter provede u letu i samim tim povećala efikasnost.
Pripadnici pirotske policije rekli su nam da su pred dolazak helikoptera merili dubinu jezera kako bi prosledili informaciju na kojim delovima je najpogodnije, odnosno najbezbednije za spuštanje vedra i uzimanje vode.
Tokom prvog dela dana u utorak izbačeno je oko 160 tona vode, kaže Nenad Raičević, pilot helikoptera Kamov Ka-32 Helikopterske jedinice MUP.
Popodne su se uslovi za letenje pa samim tim i za gašenje požara iz vazduha znatno pogoršali: Vetar je naneo dim do samog Pirota, Stara planina se više nije ni videla a vidljivost je smanjena i iznad samog jezera.
Dok je Kamov-32 punjen gorivom, posada H215 Super Pume je poletela, izbacila vodu još nekoliko puta na požar ali su javili kolegama da su uslovi "veoma loši" i da do daljnjeg obustave poletanje.
Tokom noći, vatrogasci-spasioci štitili su od požara selo u regionu planine Vidlič. Tokom današnjeg dana (sreda 28. avgust), situacija je "znatno bolja, a požar se gasi na četiri rejona: selo Smilovci kod Dimitrovgrada, selo Basara, Visočka Ržana-Vzganica i Krupac kod Pirota", saopšteno je iz MUP Srbije.
(Aero.rs)
Video: Proslava Dana policije: Helikopterska jedinica MUP Srbije
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.