Evo u čemu lete bogati: 10 najvećih namenski proizvedenih privatnih aviona u 2025.

   
Čitanje: oko 5 min.
  • 0

U godinama nakon pandemije COVID-19, privatna avijacija nastavila je da beleži veliki rast. Putnici sve više iznajmljuju avione, što je dovelo do ogromne potražnje za većim i luksuznijim privatnim mlaznjacima. Proizvođači poput Bombardiera, Embraera i Galfstrima ubrzano razvijaju letelice koje mogu da zadovolje rastuće zahteve putnika.

Iako veliki proizvođači komercijalnih aviona, poput Boinga i Erbasa, imaju pododeljenja za izvršne avione, poslovne verzije njihovih aviona često ne odgovaraju potrebama većine poslovnih putnika, navodi portal Simpl Flajing.

Kao rezultat toga, vodeći proizvođači privatnih aviona ostvarili su impresivan uspeh u proizvodnji velikih privatnih letelica. Samo u poslednjih nekoliko godina, nekoliko značajnih mlaznjaka stiglo je na tržište, menjajući kriterijume za one koji traže veće i sposobnije privatne avione. Predstavljamo vam avione u kojima lete bogati.

Gulfstream G700 Foto: Shutterstock

Gulfstream G700

Dužina kabine: 17 metara

Dolet: 7.750 nautičkih milja

Glavni avion američkog proizvođača Galfstrim Aerospejs, Galfstrim G700, predstavljen je javnosti u oktobru 2019. Pokreću ga dva Rols-Rojs Perl 700 motora, a kabina je duža nego kod prethodnih modela, sa 20 prozora. Ovaj avion ima ultra-dugi domet i može preleteti preko 7.700 nautičkih milja pri krstarećoj brzini od 0.90 Maha.

Avion je opremljen naprednim tehnologijama, poput fly-by-wire kokpita koji ima sličnosti s modelima G500/G600. Cena aviona je oko 80 miliona dolara, a maksimalna brzina mu je 0.935 Maha, što ga čini najbržim avionom ovog proizvođača. FAA sertifikat dobio je u martu 2024, a isporuke kupcima počele su mesec dana kasnije.

Bombardier Global Express 7500 Bombardier

Bombardier Global 7500

Dužina kabine: 16,5 metara

Dolet: 7.700 nautičkih milja

Bombardier Global 7500 je veliki privatni avion koji predstavlja konkurenciju za Galfstrim G700. Uveden je u upotrebu 20. decembra 2018, nakon što je dva meseca ranije dobio odobrenje Transport Kanade. Avion ima potpuno novi dizajn, što ga izdvaja od prethodnih modela Bombardiera i kupila ga je između ostalih - Kajli Džener.

Ovaj model ima kabinu sa četiri zone, pružajući izuzetan komfor putnicima, i nova transoničnu krila koja omogućavaju krstarenje velikom brzinom (maksimalno 0.9 Maha). Njegov naslednik, Bombardier Global 8000, koji se očekuje 2025, imaće povećan dolet i maksimalnu brzinu od 0.94 Maha, što ga čini najbržim civilnim avionom posle Konkorda.

Gulfstream G650 Foto:

Gulfstream G650

Dužina kabine: 14 metara

Dolet: 7.000 nautičkih milja

Galfstrim G650, veliki poslovni avion, može prevesti između 11 i 18 putnika i ima domet od 7.000 nautičkih milja. Ovaj model, prethodnik G700, postizao je brzinu do 0.925 Maha.

Pogonjen je Rols-Rojs BR725 motorima. Prvi put je predstavljen 2008, dok je verzija s produženim dometom, G650ER, ušla u upotrebu 2014. Među vlasnicima ovog aviona su Kim Kardašijan i Džef Bezos, vlasnik Amazona.

Galfstrim G600

Dužina kabine: 13,7 metara

Dolet: 6.600 nautičkih milja

Galfstrim G600 prvi put je poleteo u decembru 2016, kombinujući izvanredan domet i efikasnost. Sa cenom preko 60 miliona dolara, avion nudi prostranu kabinu i napredne sisteme za upravljanje letom.

Najpoznatiji vlasnik ovog aviona je filmski reditelj Majkl Bej - poznat po filmovima Armagedon, Perl Harbor i Transformersi.

Bombardier Global 6500 Foto: Shutterstock

Bombardier Global 6500

Dužina kabine: 13,1 metar

Dolet: 6.600 nautičkih milja

Predstavljen 2018, Bombardier Global 6500 donosi poboljšanja u performansama i doletu aviona u odnosu na svoje prethodnike, kao i u luksuzu putničke kabine.

Cena aviona iznosi oko 60 miliona dolara, pokreću ga Rols Rojs Perl motori, a brzina krstarenja je 0.85 Maha.

Avion Dassault Falcon 01 Foto: Shutterstock

Dassault Falcon 8X

Dužina kabine: 12,8 metara

Dolet: 6.450 nautičkih milja

Daso Falkon 8X, predstavljen u maju 2014, ima kabinu koja je za oko 1 metar duža od svog prethodnika, modela Falkon 7X. Avion se može pohvaliti dodatnim poboljšanjima u dizajnu krila i performansama motora, a pokreću ga motori Prat i Vitni PW307D.

Iako trostruka konfiguracija motora može delovati kao slabost u pogledu potrošnje goriva, avion je ipak postigao poboljšanje od 35% u odnosu na druge avione koji su tada bili na tržištu. Kada je ušao u upotrebu u oktobru 2016, glavne prednosti bile su napredna avionika i izuzetno tiha kabina. Cena aviona je preko 60 miliona dolara.

Gulfstream G500

Dužina kabine: 12,5 metara

Dolet: 5.200 nautičkih milja

Predstavljen javnosti 2014, Galfstrim G500 poleteo je prvi put u maju 2015, a u saobraćaj je ušao u septembru 2018. Avion nudi impresivan dolet i može leteti brzinom od 0.9 Maha, ali na značajno manjoj udaljenosti.

Pokreću ga napredni Prat i Vitni  motori i opremljen je fly-by-wire sistemima za upravljanje letom. Zahvaljujući sistemu za poboljšanu viziju pri letu avion može sleteti pri slaboj vidljivosti u gotovo svim uslovima. Cena aviona je preko 50 miliona dolara.

Global 5500 Bombardier

Bombardier Global 5500

Dužina kabine: 12,2 metra

Dolet: 5.900 nautičkih milja

Bombardier Global 5500 predstavljen je javnosti u maju 2018. godine i bio je jedan od aviona sa najdužim dometom na tržištu kada je ušao u upotrebu. Ovaj mlaznjak sadrži napredne tehnologije, optimizovana krila i hiper-efikasne motore Rols-Rojs BR710 Perl, koji donose poboljšanje u efikasnosti goriva do 13% u odnosu na prethodnike. Avion može krstariti brzinom od 0.8 Maha.

Kabina aviona ima sličnosti sa modelom Global 7500. Global 5500 sertifikovan je od strane Transport Kanade, FAA i evropskih regulatora 2019, a prvi avion je isporučen kupcima u julu 2020. Trenutna cena aviona je oko 50 miliona dolara.

Dassault Falcon 6X Dassault Aviation

Dassault Falcon 6X

Dužina kabine: 12,2 metra

Dolet: 5.500 nautičkih milja

Daso Falkon 6X je još jedan veliki, dugolinijski poslovni avion proizveden od strane Dassault Aviation. Lansiran je 2017. godine i zamišljen kao produžena verzija popularnog Falcona 5X. Sa konfiguracijom od dva motora, Falcon 6X je efikasniji od mnogih drugih Falcon aviona koji imaju konfiguraciju sa tri motora.

Avion ima najširu kabinu među poslovnim mlaznjacima koji su posebno dizajnirani za tu svrhu, a takođe može postići impresivne brzine od 0.9 Maha.

Dassault Falcon 7X

Dužina kabine: 11,9 metara

Dolet: 5.950 nautičkih milja

Das0 Falkon 7X, veliki poslovni mlaznjak iz biroa francuskog proizvođača, drugi je po veličini u popularnoj seriji Falkon poslovnih aviona i jedan od najstarijih na ovoj listi. Prvi put je poleteo 2005. godine nakon što je predstavljen na Paris Air Show-u 2001. Avion je ušao u putničku upotrebu u junu 2007. godine.

Kasnije ga je unapredio model Falkon 8X. Do januara 2025. godine, isporučeno je preko 280 aviona modela Falcon 7X kupcima.

(Aero.rs)

Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medicinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>