Pilot hidro-aviona koji je imao nezgodu na Savi: Nisu mene spasavali iz vode, već smo mi spasavali avion!

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Nezgoda hidro-aviona koja se dogodila juče oko podne na Savi, u okolini mesta Progar, ispostavilo se da je na sreću bila mnogo manje dramatična od onoga što su prvobitno preneli brojni mediji u Srbiji.

Glavni akter događaja koji se klasifikuje u vazduhoplovnoj terminologiji kao tzv. occurrence bio je hidro-avion Cessna 206G (YU-DNZ, fabrički broj U20604279), prog operatera hidro-aviona registrovanog u Srbiji GAS Aviation sa sedištem u Smederevskoj Palanci - i to bez pilota.

Iako su neki očevici posvedočili da je avion “pao” u reku i da su pilota izvlačili iz potopljene letilice, Saša Antonović, koji je tog dana upravljao hidro-avionom za Aero.rs kaže da većina iznesenih informacija ne odgovara istini, pre svega da su ga spašavali iz vode: Kada se nezgoda desila, Antonović nije ni bio u avionu!

Sve se desilo po završetku letenja planiranog za taj dan, kada je pilot po sletanju javio prilaznoj kontroli letenja Beograd prestaje sa letačkim aktivnostima i da može da zatvori zonu Progar, dva minuta pre 13 časova (11:58 UTC).

“Tog dana sam leteo i uvežbavao letačke zadatke. Po završenom letenju oko 12:50 vazduhoplov sam vezao na predviđeno mesto - ponton”, kaže Antonović.

“U 13:20 sam primetio da se vazduhoplov okrenuo za 90 stepeni u odnosu na ponton, verovatno zbog jakih udara vetra. Pokušao sam da ga ponovo osiguram i da ga vežem za ponton. Tada se avion otkačio i počeo slobodno da pluta - nosila ga je jaka struja reke Save prema obali. Zaustavio se nekih 300 metara nizvodno uz samu obalu punu granja i drveća”.

“Vazduhoplov se zakačivši stabla nakrenuo i počeo da se puni vodom. Motornim čamcem smo ga prevukli 50 m uzvodno na betonski ispust i osigurali od daljeg kretanja.”

Pilot Antonović potvrđuje da se na licu mesta “veoma brzo” našla i rečna policija, kao i da je izvući hidroavion iz šiblja za koje se zakačio bilo prilično izazovno, ništa manje od šlepanja letilice uzvodno. Srećom, sve se na kraju završilo bez povreda i sa onim što opisuje kao “manje oštećenje” letilice.

Kako smo tada izvestili, prošlog avgusta Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije izdao je kompaniji GAS Aviation sertifikat vazduhoplovnog operatera (AOC) koji omogućava letove sa vodenih površina, čime je Srbija dobila prvu kompaniju sa dozvolom da obavlja panoramske letove sa aerodroma ili operativnih mesta koja mogu biti na kopnu ili vodi.

(Aero.rs)

Video: Galeb Team Soko G2 Galeb na aeromitingu CIAV2024: Snimak sa krila aviona!

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>