Avion prinudno sleteo na moto-put između automobila i kamiona: Prisebnošću vozača izbegnuta tragedija
Pilot ultralalakog aviona Ultravia Pelican 500BR uspešno je juče (subota, 5. april) prinudno sleteo na moto put u Brazilu zbog, prema preliminarnim informacijama, otkaza motora. Ono što je u ovom incidentu koji se srećom završio bez posledica po pilota, avion, vozače na autoputu i njihova vozila je da je sletanje obavljeno između automobila i kamiona dok su se kretali!
Neki od vozača snimili su dramatičan trenutak kada je avion sleteo na autoput, izazvavši strah od potencijalne nesreće.
Skoro neverovatno, pilot je uspeo da izbegne električne kablove i čini se prilično intenzivan saobraćaj, bezbedno prizemljivši letelicu na kolovoz.
Pilot je identifikovan kao 29-godišnji Mateus Renan Kalado, a s njim je bio i 71-godišnji Valdemiro Žoze Minela, vlasnik aviona. Vlasti su potvrdile da su obojica prošli bez povreda nakon što su poleteli sa aerodroma u Gvaratubi, u južnoj brazilskoj državi Santa Katarina, oko podneva u subotu, prenosi britanski Express.
Navodi se da je jedinomotorni avion Pelican 500BR imao otkaz motora iznad autoputa BR-101, u blizini Garuve.
Zbog toga pilot nije imao izbora osim da sleti na zakrčeni autoput. Žena iz automobila koji je išao iza aviona mogla se čuti kako u panici uzvikuje: “Sleteće na kamion, sleteće pravo na njega, pašće!”
Delovalo je da će avion pokušati prinudno sletanje na travnatu površinu pored prometnog puta, ali se na kraju prizemljio na put neposredno ispred jedne cisterne. Na snimku se vidi kako letilica sleće u desnu traku, na trenutak prelazi u levu, vraća u desnu i tu zaustavlja, nekim čudom - i prisebnošću svih - ne zakačivši nijedno vozilo.
Aviation Safety Network navodi da je avion Ultravia Pelican 500BR (reg. PU-FAI, proizveden 2007. godine) bio na panoramskom letu. Poleteo je sa aerodroma Perdizes-Fazenda Kašoeirinja, gde je bilo planirano i sletanje. Avion je posle odvučen vozilom šlep-službe sa moto-puta, navodi ASN.
Ultravia Pelican je ultralaki avion visokokrilne konfiguracije sa jednim motorom, koji je dizajnirao Žan Rene Lepaž. Proizvodio se kao komplet za samogradnju u kanadskoj kompaniji Ultravia Aero International, prvo u gradu Maskuš, a kasnije u Gatineau, Kvebek.
Prva verzija, nazvana Le Pelican (Pelikan), bila je jednosed pokretan dvocilindarskim motorom Briggs & Stratton snage 18 konjskih snaga, koji se inače koristi u kosilicama. Dizajniran početkom 1980-ih, Le Pelican svojim retro izgledom podseća na Aeronca C-2 iz 1929. godine.
Serijska proizvodnja modela Le Pelican trajala je od 1983. do 1985. godine, dok je dvosed verzija proizvodena do zatvaranja kompanije 2006. godine.
Brazilska kompanija Aerodesign je 1994. godine sertifikovala i počela da prizvodi novu verziju pod imenom AD2000 Pegasus. Taj model se 1999. godine našao i na listi dozvoljenih kompleta za izradu u Australiji.
Flyer Indústria Aeronáutica iz Brazila od 2001. godine razvija više modela baziranih na Pelicanu, uključujući Pelican 500BR.
Letilica ima raspon krila od 11,28 metara i teška je svega 95 kilograma prazne mase. Maksimalna poletna težina iznosi 204 kilograma, a kapacitet rezervoara za gorivo je 19 litara. Krstareća brzina je 89 km/h, dolet do 167 kilometara, a brzina penjanja od 500 stopa u minutu.
(Aero.rs)
Video: Blanik kup: Rekordan broj jedrilica nad Trstenikom
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.