Kompanija New York Helicopter Tours obustavila letove odmah posle nesreće u kojoj je poginulo šest osoba

   
Čitanje: oko 3 min.
  • 0

Kompanija Ture helikopterom Njujork (New York Helicopter Tours) obustavila je sve letove odmah nakon što se njen helikopter Bell 206L-4 LongRanger IV srušio u reku Hadson 10. aprila, usmrtivši šest osoba, među kojima i petočlanu porodicu iz Španije.

Prema navodima Federalne uprave za avijaciju (FAA), kompanija je hitno obustavila operacije, dok je istovremeno pokrenuta hitna revizija njene licence i bezbednosnih procedura. FAA je najavila i punu podršku istrazi Nacionalnog odbora za bezbednost saobraćaja (NTSB).

U nesreći su poginuli putnici Agustin Eskobar (49), izvršni direktor kompanije Simens, njegova supruga Merse Kamprubi Montal (39) i njihovo troje dece — Viktor (4), Meresedes (8) i Agustin (10), kao i Šon Džonson (36), pilot i bivši pripadnik američke mornarice.

Video-snimci nesreće sugerišu da je došlo do odvajanja rotora pre nego što je letelica izgubila kontrolu i pala sa visine od oko 960 stopa. Prema dostupnim podacima, helikopter je za sedam sekundi izgubio više od 250 metara visine. Ronioci i dalje tragaju za ključnim delovima — rotorom i glavnim reduktorom — koji bi mogli pomoći u utvrđivanju uzroka pada.

Letelica nije bila opremljena uređajima za snimanje leta, a prema pisanju medija, kompanija se od 2019. godine suočavala s finansijskim problemima. U prošlosti su zabeležena i dva ozbiljna incidenta tokom leta — 2013. i 2015. godine, ali bez stradalih lica.

Direktor i vlasnik kompanije Njujork Helikopter Čarter (New York Helicopter Charter), Majkl Rot, kratko je poručio da je “jedini fokus kompanije trenutno saradnja sa NTSB-om i podrška porodicama stradalih”.

Pozivi na strožu regulaciju

Nesreća je izazvala niz reakcija u američkoj javnosti i politici. Lider demokrata u Senatu Čak Šumer pozvao je FAA da pojača nadzor nad turističkim letovima helikoptera, navodeći da “neki operateri stavljaju profit ispred bezbednosti”.

„Znamo jedno: kompanije za turističke letove helikopterom u Njujorku imaju smrtonosnu istoriju“, izjavio je Šumer. „Neophodno je preduzeti korake da se ovakve tragedije više ne ponavljaju.“

U poslednje dve decenije, pet helikoptera na komercijalnim turističkim letovima srušilo se u reke Hadson i Istok, pri čemu je stradalo ukupno 20 osoba. Godine 2018, pet osoba je poginulo kada je helikopter sa otvorenim vratima pao u reku zbog problema sa sigurnosnim pojasom koji je nenamerno deaktivirao dovod goriva.

Gradska odbornica Gejl Brur godinama ukazuje na rizike i zalaže se za zabranu svih nebitnih letova helikopterima iznad urbanih područja: „Vreme je da Kongres usvoji zakon koji bi zabranio takve letove iznad Njujorka i drugih velikih gradova“, poručila je.

Pad helikoptera u Njujorku Foto: Tanjug/AP

Industrija se brani, FAA najavljuje panel

U odgovoru na kritike, Istočnoregionalni helikopterski savet (Eastern Region Helicopter Council) saopštio je da operateri turističkih helikoptera u Njujorku „već posluju u skladu sa najstrožim propisima“ i da godišnje doprinose sa oko 78 miliona dolara ekonomiji grada.

FAA je najavila da će 22. aprila održati nacionalni panel o bezbednosti helikoptera kako bi se analizirale takozvane „tačke preseka“ između aviona i helikoptera i razmotrile dodatne mere za smanjenje rizika.

„Bezbednost je apsolutni prioritet FAA i nećemo oklevati da preduzmemo sve potrebne korake kako bismo zaštitili putnike“, saopšteno je iz agencije.

Iako broj nesreća helikoptera u SAD-u opada, tragični događaji poput ovog nastavljaju da otvaraju pitanje — da li panoramski letovi iznad gusto naseljenih urbanih sredina nose preveliki rizik?

(Aero.rs)

Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>