• 0
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Boeing u julu 2024: Redak uspeh u senci dugotrajnih problema

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Iako je u julu 2024. ostvario određen napredak, posebno u broju narudžbinama, kompanija se i dalje bori s problemima koji su negativno uticali na njen ugled i finansijske rezultate

  • 0
Avion Dubai Aeromiting Boing Boeing 777X Tanjug/AP

Boeing, jedan od najvećih proizvođača aviona na svetu, iako je u julu ostvario napredak, posebno u broju narudžbinama, on se i dalje bori sa problemima koji su negativno uticali na njegov ugled i finansijske rezultate.

Retka pobeda nad Airbusom

U julu 2024. godine, Boeing je zabeležio 72 nove narudžbine za svoje avione, što je značajan rezultat u poređenju sa 59 narudžbina koje je prijavio njegov glavni rival, Airbus. Ovaj uspeh predstavlja retku pobedu za Boeing, koji se već duže vreme suočava s padom narudžbina usled niza bezbednosnih problema. Većina novih narudžbina u julu su leasing kompanija koje se bave iznajmljivanjem aviona. Pretežno su naručivani avioni tipa B737 Max, model koji je imao brojne tehničke i bezbednosne izazove u prošlosti.

Ove narudžbine su delom rezultat sajma avijacije u Farnborou, gde se tradicionalno sklapa veliki broj komercijalnih ugovora. Međutim, uprkos ovom uspehu, Boeingovi ukupni rezultati u 2024. godini i dalje zaostaju za prošlogodišnjim rezultatima.

Boeing 777X Foto: Shutterstock/Falcons Spotters

Dugotrajan uticaj na ugled

Jedan od glavnih izazova za Boeing u 2024. godini jeste problem sa bezbednošću. Naime, incident iz januara, kada je na letu Alaska Airlinesa došlo do otvaranja vrata aviona tokom leta, ostavio je ozbiljne posledice po kompaniju. Iako su piloti uspeli da bezbedno slete, ovaj incident je izazvao zabrinutost oko kvaliteta proizvodnje i bezbednosti Boeingovih aviona.

Zbog tog incidenta, kompanija je bila predmet brojnih federalnih istraga i saslušanja pred državnim zvaničnicima. Ovi događaji su dodatno narušili već poljuljano poverenje u Boeing, što je rezultiralo padom narudžbina i ograničenjem proizvodnje koje je nametnula Federalna uprava za avijaciju (FAA).

Nedovoljno za oporavak

U julu 2024. godine, Boeing je isporučio 43 aviona, što je identičan broj isporuka u poređenju sa julom 2023. godine, ali nešto manje u poređenju sa 44 isporučena aviona u junu ove godine. Za prvih sedam meseci 2024. godine kompanija je isporučila 218 aviona, što predstavlja pad od 29% u odnosu na isti period prošle godine. S druge strane, Airbus je u istom periodu isporučio 400 aviona, čime je dodatno potvrdio svoje vodeće mesto u industriji.

Boeing fabrika Foto: Shutterstock/Thiago B Trevisan

Za Boeing, isporuke su ključni faktor za finansijski oporavak jer kompanija uglavnom prima uplate tek nakon što avion bude isporučen. Ograničeni broj isporuka stoga predstavlja značajan izazov za kompaniju koja se od 2019. godine suočava sa kontinuiranim finansijskim gubicima.

Gubici i izazovi

Od 2019. godine, Boeing je izgubio neverovatne 33 milijarde dolara, što jasno pokazuje koliko je kompanija izgubila od svoje nekadašnje pozicije lidera u avio-industriji. Ovi gubici su rezultat kombinacije bezbednosnih problema, kašnjenja u proizvodnji i pada narudžbina.

Pored toga, Boeing se suočava sa dodatnim pritiscima da unapredi svoje proizvode i procese kako bi povratio poverenje kupaca i tržišta. Sa značajnim kašnjenjima u isporuci modela 777X i povećanim troškovima proizvodnje, kompanija se nalazi pred ozbiljnim izazovima u naporima da se vrati na put profitabilnosti.

Boeing fabrika Foto: Shutterstock/cpaulfell

Boeingov učinak u julu 2024. godine je svakako ohrabrujući ali ukupni rezultati i dalje zaostaju za konkurencijom. Bezbednosni problemi, pad isporuka i finansijski gubici ostavljaju značajne posledice po kompaniju, a njen put ka oporavku i dalje izgleda dug i neizvestan.

(Aero.rs)

Video: Srpski leteći vatrogasci: Više od dva miliona litara vode izbacili na požare za manje od mesec i po

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Teme

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>