• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

UH-72 Lakota ostaje bez pilota: Airbus razvija besposadni helikopter za američke marince

Vreme čitanja: oko 2 min.

Uz Airbusovu bespilotnu verziju UH-72 ULC, još tri kompanije su uključene u početnu fazu programa koji će obezbediti novu flotu logističkih letelica

  • 0

Bespilotna verzija američkog helikoptera UH-72B Lakota (Airbus H145M za severnoameričko tržište) mogla bi da postane sastavni deo buduće flote vazduhoplova bez ljudske posade, koji bi obavljali logističke zadatke za američki Mornarički korpus (United States Marine Corp - USMC).

Upotreba takvih letelica za USMC je ključna u "budućim ekspedicionim operacijama, posebno u kontekstu moguće borbe visokog intenziteta protiv kineskih snaga na Pacifiku u budućnosti", navodi se u tekstu portala The War Zone.

Američkog ogranak kompanije Airbus objavio je vest da je bespilotna verzija UH-72, odabrana za učešće u prvoj fazi programa Mornaričkog korpusa pod nazivom Aerial Logistics Connector (ALC) - u domaćoj terminoligiji najtačniji prevod bi bio vazduhoplov za vezu.

Uz Airbus su još tri kompanije čija imena nisu saopštena uključene u početnu fazu programa ALC.

Ova program predstavlja najvažniji nivo bespilotnih logističkih vazduhoplova koje USMC planira da uvede u upotrebu. Ranije je dron TRV 150C (proizvođača Survice Engineering i Malloy Aeronautic) odabran za osnovni segment taktičkog sistema za snabdevanje bespilotnim letelicama.

U ovom trenutku vrši se izbor letelice za srednji deo programa ALC, koji nosi ime MARV-EL (Medium Autonomous Resupply Vehicle-Expeditionary Logistics  - srednji autonomni vazduhoplov za obnovu zaliha).

Bespilotna verzija UH-72B, nazvana ULC u dokumentima Airbusa - što je skraćenica od Unmanned Logistics Connector (besposadni vazduhoplov za vezu) ima visok stepen zajedničkih karakteristika sa pilotiranom verzijom UH-72B / H145M, i koristi poboljšanja koja su na tom helikopteru uvedena u odnosu na raniju verziju UH-72A, koji je u stvari "amerikanizovani" Eurocopter EC145. To uključuje ventilatorski repni rotor (Fenestron-style), pojednostavljeni petokraki rotor i poboljšane digitalno kontrolisane motore. Prvi put je predstavljena na sajmu Sea Air Space 2024 u Merilendu od 6. do 9. aprila:

Očekuje se da će UH-72 ULC moći da krstari brzinama od 250 kilometara na sat, na udaljenostima od najmanje 650 kilometara. Prema Airbusu, bespilotna Lakota će imati maksimalnu nosivost tereta od oko 1.800 kilograma, a  moći će da ga i podvešenog ispod trupa.

Pilotirani H145/UH-72 već imaju zadnja školjkasta vrata i otvoreni dizajn kabine sa relativno velikim bočnim vratima sa obe strane, što se dobro prevodi u bespilotnu konfiguraciju za transport tereta, piše The War Zone.

(Aero.rs)

Video: MUP Srbije: Novi hangar Helikopterske jedinice

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>