• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Budućnost globalnih operacija: Američko vazduhoplovstvo traži novi tanker koji bi bio nevidljiv za radare

Vreme čitanja: oko 2 min.

Specijalni razvojni tim kompanije Lockheed Martin u javnosti poznat kao Skunk Works (što bi se moglo prevesti izrazom "Smrdljiva posla") objavio kompjuterski generisanu viziju svog predloga

  • 0
KC-X Ilustracija: Lockheed Martin

Američko ratno vazduhoplovstvo (US Air Force - USAF) do 2040. treba da uvede nove, izdržljivije leteće tankere, koji imaju veće šanse da "prežive" borbena dejstva, i koji bi imale osobine stelt-aviona. 

Ovakva potreba postaje sve kritičnija u kontekstu potencijalnog konflikta visokog intenziteta, kao što bi bio sukob sa Kinom na Pacifiku, navode američki specijalizovani mediji.

Iako je specijalni razvojni tim kompanije Lockheed Martin, formalno poznat kao Advanced Development Programs (ADP), u javnosti poznat i kao Skunk Works (Smrdljivi poslovi) objavio kompjuterski generisanu viziju nevidljivog tankera, postavlja se pitanje šta će se desiti sa ovim planovima zbog budžetske nesigurnosti, navodi portal The Aviationist.

Magazin Aviation Week je prvi objavio sliku Skunk Worksovog naprednog tankera, prikazujući ga kako puni F-35 u vazduhu, uz opasku da se ovakav sistem u krugovima USAF naziva sistemom sledeće generacije za dopunu gorivom u vazduhu (Next Generation Air-Refueling System - NGAS).

Ova vrsta dopunjavanja aviona biće izuzetno važna u sukobima kakvi se predviđaju, a u kojima je ključna podrška taktičkoj avijaciji, koja nije izgrađena za borbu bez podrške tog tipa: ako leteći tankeri ne bi mogli da obavljaju svoje zadatke u takvim situacijama, borbena masa taktičke avijacije mogla bi biti veoma brzo neutralisana.

P-8 Poseidon KC-135 U.S. Air Force photo by Senior Airman Tiffany A. Emery

Kompjuterski generisana slika novog koncepta iz Skunk Worksa prikazuje dizajn zasnovan na prilično velikom tzv. lambda krilu sa zakošenim dvostrukim repovima.

Uski prednji deo trupa, relativno male vertikalne repne površine, široka krila za skladištenje velike količine goriva, integrisani usisnik za vazduh ispod krila, i stelt karakteristike ukazuju na značajnu evoluciju u dizajnu tankera, piše The Aviationist.

Avioni sa stelt karakteristikama obično imaju motore duboko ugrađene u trup, sa usisnicima za vazduh koji koriste serpentinaste kanale kako bi zadržali radarski odraz na minimumu.

Tanker sa smanjenom radarskom uočljivošcu trebalo bi, s obzirom na visoke troškove razvoja tehnologije, da bude sposoban da se koristi za različite namene, pri tom bi primarna bila podrška operacijama na velikim udaljenostima. Takođe može preuzeti druge uloge, kao što su elektronsko ratovanje ili čak lansiranje sopstvenog oružja i dronova.

Državni sekretar za ratno vazduhoplovstvo pri američkom Ministarstvu odbrane, Frenk Kendal, istakao je da će buduća flota tankera biti drugačija od sadašnje, s naglaskom na preživljavanju i otpornosti.

General Majm Minihan, koji je na čelu Komande vazdušne mobilnosti USAF dodao je da će "flota biti mala i sa izuzetnim sposobnostima, izbegavajući prevelike troškove za službu". Postoji i plan osavremenjivanja postojećih tankera KC-46 i KC-135 tankerima, čime bi se povećala njihova upotrebljivost u drugim zadacima.

(Aero.rs)

Video: Sletanje i poletanje aviona Boeing 707 izraelskog vazduhoplovstva: Re'em u Beogradu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>