• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Projekat NGRC: NATO odabrao tri kompanije koje će osmisliti rotokoptere naredne generacije

Vreme čitanja: oko 2 min.

Cilj NGRC jeste da se osmisle nove platforme koje mogu da zamene postojeće helikoptere čija tehnologija vuče korene još iz prošlog veka

  • 0
Bell V-22 tiltrotor Foto: Shutterstock

NATO agencija za podršku i nabavku (NATO Support and Procurement Agency - NSPA) odabrala je tri kompanije koje će osmisliti novu generaciju rotokoptera. Cilj je da se projektuju napredne letelice koji mogu da zamene zastarele tipove helikoptera u flotama članica severnoatlantskog pakta.

Kompanijama Airbus Helicopters, Lockheed Martin Sikorsky i Leonardo dodeljeni su ugovori za osmišljanje koncepata novih rotokoptera. Tri firme sa velikim iskustvom u projektovanju vojnih helikoptera imaju 13 meseci da predstave idejna rešenja za novu generaciju višenamenskih letelica.

Informacija o nastavku NGRC programa, o kojem je Aero.rs ranije pisao, objavljena je u petak 26. jula tokom Međunarodnog sajma vazduhoplovstva u Farnborou.

NATO se nada da će tri kompanije osmisliti rešenja za novu integrisanu vazduhoplovnu platformu koja ispunjava kriterijume NGRC. U saopštenju ovog vojnog saveza navodi se da su neki od ciljeva i korišćenje digitalnih metoda za projektovanje letelica, upotreba naprednih materijala i proizvodnih procesa.

Studija broj 5 (Study #5), kako glasi i zvaničan naziv za ovu fazu projekta, treba da iznedri veliki broj koncepata čiju će evaluaciju obaviti države učesnice NGRC programa. Ovoj inicijativi do sada su se pridružili Francuska, Grčka, Nemačka, Italija, Holandija, Ujedinjeno Kraljevstvo i Kanada dok su SAD i Španija za sada samo posmatrači, preneo je The War Zone.

Ispred kompanija Airbus Helicopters, Lockheed Martin Sikorsky i Leonardo je nekoliko izazova.

Kompanije moraju da osmisle višenamensku letelicu kojom primarno upravlja pilot ali koja takođe može biti kontrolisana i sa daljine. Dolet rotokoptera mora biti minimum 1.650 kilometara dok optimalna brzina krstarenja treba da bude oko 407 km/h, a ne manje od 333 km/h.

NATO očekuje letelice sa sposobnošću nošenja 1.000 kilograma korisnog tereta. Troškovi leta ne smeju prelaziti 10.000 evra po satu, optimalno 5.000 evra. Cena nabavke jednog rotokoptera prema uslovima konkursa ne sme biti veća od 35 miliona evra.

Poželjni ali ne i obavezni atributi jesu: sposobnost dopune gorivom u vazduhu, mogućnost transporta u A400M ili C-17 avionima, upotreba fly by light/fly by wire sistema i korišćenje hibridnih pogonskih agregata.

NATO procenjuje da će veliki broj višenamenskih letelica u flotama ratnih vazduhoplovstava njenih članica doći do kraja životnog veka u periodu od 2035. do 2040. godine.

Cilj NGRC jeste da se osmisle nove platforme koje mogu da zamene postojeće helikoptere čija tehnologija vuče korene još iz prošlog veka.

(Aero.rs)

Video: Proslava Dana policije: Helikopterska jedinica MUP Srbije

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>