• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

B-21 Raider: Još nije ušao u naoružanje, a već predstavlja problem Pentagonu

Vreme čitanja: oko 2 min.

Sa rastućim pretnjama mogućeg sukoba sa Kinom i Rusijom, vojni analitičari u Vašingtonu procenjuju da bi Sjedinjene Države trebalo da preuzmu najmanje 300 B-21 aviona

  • 0
B-21 Raider Wikimedia/Tech. Sgt. William OBrien, 94th Airlift Wing photographer

Strateški bombarder B-2 američkog ratnog vazduhoplovstva jedini je ključni resurs, sposoban da prodre duboko u neprijateljsku teritoriju s nuklearnim teretom. Međutim, napravljeno je samo 20 ovih letelica, što stvara jaz u američkoj strateškoj odbrani.

Novi B-21 Raider, napredniji stelt bombarder, obećava da će popuniti ovu prazninu, ali trenutna ograničenja budžeta mogu smanjiti proizvodnju na mali broj jedinica - daleko manje nego što je potrebno.

Sa rastućim pretnjama mogućeg sukoba sa Kinom i Rusijom, vojni analitičari u Vašingtonu procenjuju da bi Sjedinjene Države trebalo da preuzmu najmanje 300 B-21 aviona kako bi zadržale mogućnost verodostojnog odvraćanje i globalnu projekciju moći.

B-21 Raider USAF Courtesy photo

Nedostatak ovih kapaciteta mogao bi da podriva američku odbrambenu strategiju i izazove buduće sukobe, smatra Brendon Vajnhert, analitičar portala National Interest.

Iako je B-2 uveden u upotrebu 1997. godine, do danas je proizvedeno svega dvadeset aviona ovog tipa. Vašington očito smatra, navodi se u analizi ovog portala, da su B-2 letelice previše vredne da bi se rizikovalo s proizvodnjom velikog broja. Uprkos prednostima njihove stelt tehnologije, zemlje poput Kine i Rusije su razvile sve sofisticiranije načine za otkrivanje i ugrožavanje bezbednosti američkih stelt aviona.

Da bi B-2 bio pouzdan strateški resurs u današnjem svetu, Pentagonu je bilo potrebno znatno više jedinica od samo 20. Danas se pojavljuje nov, napredniji stelt avion: B-21 Raider - sličan starijem prethodniku, ali bolji. Međutim, vodi se rasprava u odbrambenim krugovima o tome koliko Pentagon može da priušti ovih letelica, s obzirom na budžetska ograničenja i druge obaveze.

Praktično, Pentagon sada radi sa B-21 ono što je radio sa B-2 poslednjih 30 godina: uskraćuje mu sredstva, smatra National Interest navodeći kako "birokratija u Vašingtonu potkopava američke strateške prednosti".

B-21 Raider Nothrop Grumman

Iako je američki odbrambeni budžet tek nekoliko stotina milijardi dolara manji od biliona, američka vojska je ograničena više  nego ikada. U trenutku kada su SAD suočene s ozbiljnijim pretnjama, sistemi naoružanja poput B-21 Raider su od suštinske važnosti za očuvanje odvraćanja protiv neprijatelja kao što je Kina i rivala poput Rusije.

Deo problema je što su troškovi sistema naoružanja koji Pentagonu trebaju za održavanje verodostojnog odvraćanja veliki za poreske obveznike. Americi, koja zaostaje za Kinom i Rusijom u ključnim novim tehnologijama, kao što su laseri ili hipersonično naoružanje, mogućnost da zapreti rivalima oslanja se na postojeće tehnologije, poput B-21. Ali B-21, iako je jednostavniji i jeftiniji za izradu od potpuno novih tehnologija, ostaje skup sistem.

B-21 Raider USAF Courtesy photo

Zato se dovodi u pitanje koliko će ovih aviona biti izgrađeno. Amerika je dozvolila da impresivni bombarder B-2 decenijama ostane u arsenalu u malom broju. B-21 je danas relevantniji nego što će B-2 ikada biti, zaključuje se u tekstu objavljenom na portalu National Interest. Štaviše, B-21 je jedan od retkih sistema koji može stvarno da nanese štetu neprijateljskim zemljama ako (i kada) dođe do sledećeg velikog rata.

Prema procenama Brendona Vajnherta, Pentagon mora da dobije potrebna sredstva da izgradi najmanje 300 B-21 aviona, a to mora biti brzo pre nego što počne sledeći veliki rat (čak i ako to znači smanjenje drugih programa koje ratno vazduhoplovstvo favorizuje kako bi zadovoljilo povećanu potrebu za B-21).

(Aero.rs)

Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medecinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>