Vreme čitanja: oko 2 min.
Airbus otvorio liniju za montažu vojnih C295 u Indiji: Proizvodiće avione za potrebe IAF
Vreme čitanja: oko 2 min.
Ratno vazduhoplovstvo ove zemlje naručilo je 56 C295 - 16 letelica treba da bude isporučeno iz fabrike u Sevilji dok će 40 aviona prema aktuelnim planovima biti proizvedeno upravo u Vadodari
Kompanija Airbus je u Indiji otvorila svoju novu fabriku za montažu aviona. Postrojenje za montažu vojnih transportnih letelica C295 isporučivaće avione indijskom ratnom vazduhoplovstvu koje je ujedno i najveći naručilac ovog tipa vazduhoplova.
U prisustvu indijskog premijera Narendra Modija i njegovog španskog kolege Pedra Sančeza juče (28. oktobar) je u gradu Vadodara otvorena fabrika za finalnu montažu Airbus aviona (Final Assembly Line - FAL).
Evropski proizvođač je zajedno sa Tata Advanced Systems Limited (TASL) pustio u rad zajednički pogon za sastavljanje modela C295 - buduće okosnice transportne flote indijskog ratnog vazduhoplovstva (Indian Air Force - IAF). Reč je o prvoj FAL u Indiji pokrenutoj od strane firmi iz privatnog sektora i otvoreno je u sklopu inicijative "Make in India".
U fabrici Vadodara će se prema najava Airbusa sklapati vojni avioni C295 namenjeni isključivo za IAF. Proizvodnja delova C295 je već počela u fabrici za montažu glavnih komponenti (Main Component Assembly - MCA) u gradu Hajderabad. Delovi za prvi avion C295 koji će biti napravljen u Indiji isporučeni su Vadodara FAL, gde će letelica biti sastavljena i potom isporučena kupcu.
U Indiji će se proizvoditi 13.000 delova za C295. Airbus ističe da je u ovoj zemlji angažovano 37 dobavljača kao i da je sertifikovan 21 proizvodni proces.
Ratno vazduhoplovstvo ove zemlje naručilo je 56 C295 - 16 letelica treba da bude isporučeno iz fabrike u Sevilji dok će 40 aviona prema aktuelnim planovima biti proizvedeno upravo u Vadodari. IAF je do sada dostavljeno šest transportnih aviona. Prvi C295 treba da izađu iz Vadodara FAL u septembru 2026. godine, a poslednji u drugoj polovini 2031. godine, najavio je Airbus.
Airbus C295 je nastao razvojem srednjeg taktičkog trasportera CN235 koga su zajedno konstruisale i proizvodile Španija i Indonezija. Poznat je i pod ranijim nazivom EADS CASA C295, a danas je španska fabrika deo multinacionalnog konzorcijuma Airbus čiji je ogranak Airbus Defence and Space zadužen za prodaju i podršku transportnih aviona.
Broj vojnika koji može da preveze zavisi od njihove opremljenosti i opterećenja: C-295 može poneti 48 padobranaca sa punom opremom ili kombinovano 44 potpuno opremljena vojnika zajedno sa još 21 pod lakšom opremom, ili tri laka terenska vozila.
Među korisnicima C295 nalaze se Španija, Brazil, Češka, Saudijska Arabija, Kanada, a od prošle godine i Srbija. Ekipa portala Aero.rs imala je prilike da leti u novom avionu RV i PVO Vojske Srbije o čemu možete pročitati u posebnom tekstu.
(Aero.rs)
Video: Intervju sa Wolfgang Dillbaum Alexius, direktorom Aviation Parts Service Germany
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.