Vreme čitanja: oko 2 min.
Nova isporuka Suhoja Su 57 u isto vreme kad i nastup moćnog aviona na mitingu u Kini
Vreme čitanja: oko 2 min.
Prve reakcije na društvenim mrežama bile izrazito nepovoljne po ruski avion pete generacije, primećeni šrafovi, grubo uklopljeni delovi
Ruska državna Ujedinjena avionska korporacija (UAC) isporučila je još jednu seriju novih borbenih aviona Su-57 i Su-35S Vazdušno-kosmičkim snagama Rusije. Iako nije poznato koliko vazduhoplova je isporučeno, ovo je druga serija Su-57 koja je isporučena tokom ove godine.
Ministarstvo odbrane Ruske Federacije sklopilo je pre pet godina ugovor sa UAC o izgradnji i isporuci 76 aviona Sukhoi Su-57 do 2027. godine, a Vazdušno-kosmičke snage Rusije su do početka ove godine imali na raspolaganju najmanje 20 letelica ovog tipa. Prema procenama portala Ruavia, trenutni broj ovih vazduhoplova je oko 27.
Trenutno najmoderniji operativni Sukhoi prvi put je predstavljen i u inostranstvu - na avio-mitingu China 2024 u kineskom gradu Džuhaju. Dva prototipa ovog aviona sleteli su u Kinu, od čega jedan učestvuje u letnom programu, dok će drugi biti deo statične postavke kompanije Rosoboroneksport.
Prve reakcije koje su se pojavile na društvenim mrežama uz fotografije ovog aviona bile su izrazito negativne. Letelica je kritikovana zbog upotrebe "šrafova umesto zakovica" i slabije radarske nevidljivosti. Ovi komentari brzo su se proširili i u domaćim medijima.
Rosoboroneksport je za to imao i objašnjenje: Prototip koji je izložen u statičkom prikazu (T-50-4) zaista nema specijalni premaz protiv radara, kao serijski modeli, ima šrafovske spojeve na trupu i grubo uklopljene delove.
Slanje prototipa na inostranu izložbu objašnjava se željom Ministarstva odbrane Rusije da ne otkriva sve tajne Su-57, s obzirom na to da će ga u Džuhaju zapadni stručnjaci pažljivo posmatrati.
"Ključna stvar bila je prikazivanje supermanevrabilnosti aviona, koja se postiže motorima sa upravljivim vektorom potiska i složenim sistemom za upravljanje. Test pilot iz Suhoj biroa, Sergej Bogdan, već je demonstrirao neke sposobnosti aviona na treninzima", objašnjava se u tekstu koji objavljuje Ruavia.
"Obloga serijskih Su-57 aviona i njihov izgled ne ostavljaju prostor za dalju interpretaciju – sa njima je sve u redu. Ali, da budemo pošteni, dodali bismo da se šrafovi i zakivci mogu naći na oplatama apsolutno svakog aviona pete generacije, bilo da je reč o ruskom Su-57, američkim F-22 i F-35 ili kineskom J-20. Zakivci dolaze u različitim tipovima, uključujući one sa ukrštenim zarezima – lako ih je zameniti za šrafove. Dakle, kritika Su-57 zbog šrafova ne stoji," navodi se u objašnjenju Centra za analizu stratefija i tehnologija (CAST) na mreži Telegram.
Na društvenim mrežama je bilo i pokušaja poređenja Su-57 sa aktuelnim kineskim J-20. Međutim, za razliku od kineskog aviona, Sukhoi Su-57 je, kao avion pete generacije, već dokazao svoje mogućnosti u borbenim uslovima tokom sukoba sa Ukrajinom, ali i ranije, u Siriji.
(Aero.rs)
Video: Helikopteri Mi-35P sa srpskim oznakama: Generalna proba prikaza Zastava 2024
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.