Bangladeš modernizuje vazduhoplovstvo: Na meti pakistansko-kineski JF-17 Thunder
Visoka vojna delegacija Bangladeša pokazala je tokom posete Pakistanu 15. januara interesovanje za borbene avione JF-17 Thunder, koje su zajednički razvili Pakistan i Kina.
Bangladeško ratno vazduhoplovstvo (BAF) trenutno koristi zastarele avione poput F-7 i MiG-29, koji postaju sve teži za održavanje i neupotrebljivi u modernim borbenim situacijama.
Ovo bi moglo biti prvi put da je Bangladeš eksplicitno iskazao interesovanje za JF-17. Ranije se spekulisalo da je ta južnoazijska država bila više naklonjena kineskim avionima J-10C četvrte i po generacije, koje koriste isključivo kinesko i pakistansko vazduhoplovstvo, piše Eurasian Times.
Tokom posete Kini u novembru 2024. godine, maršal vazduhoplovstva Hasan Mahmud Kan iz BAF-a navodno je izrazio želju Bangladeša da nabavi višenamenske borbene avione i jurišne helikoptere. Tada su mediji izveštavali da Daka razmatra kupovinu oko 16 aviona J-10C iz Kine.
Međutim, nabavka tih vazduhoplova smatra se "izazovnom i rizičnom": Nekoliko stručnjaka je ukazalo da se avion oslanja na starije tehnologije i komponente koje su rezultat obrnutog inženjeringa.
Prema nekim ekspertima, J-10C ima slabiji radar i avioniku u poređenju sa modernim zapadnim avionima. Motor WS-10 ovog aviona suočava se s problemima pouzdanosti u uslovima visokog stresa, što izaziva zabrinutost za dugoročnu efikasnost, pouzdanost i održavanje.
U jednom trenutku, Bangladeš je razmatrao i mogućnost nabavke evropskih borbenih aviona, uključujući Daso Rafal i Eurofajter Tajfun, ali je ta opcija posle promene vlasti u Bangladešu na kraju odbačena.
S druge strane, brojni analitičari na koje se poziva Eurasian Tajms navode da je JF-17 avion čija je borbena moć uporediva s američkim F-35 Lajtning II.
Zajednički razvijen od strane Pakistanskog aeronautičkog kompleksa i kineske korporacije Čengdu, borbeni avion JF-17 Tander (Thunder) ima ruski motor, kineski trup i zapadnu avioniku.
Radi se o jednomotornom višenamenskom borbenom avionu s maksimalnom brzinom od oko 1.800 km/h i operativnim plafonom od 15.000 metara. JF-17 može da izvrši različite zadatke, uključujući napade na zemaljske ciljeve i presretanje u vazduhu. Avion ima sedam nosača i može da ponese preko tri tone naoružanja.
Od uvođenja u Pakistansko ratno vazduhoplovstvo 2007. godine, JF-17 je nekoliko puta unapređivan. Ako Bangladeš odluči da kupi ovaj avion, verovatno će izabrati varijantu Blok III, koja ima "superiornu manevarsku sposobnost, povećan domet i poboljšane borbene kapacitete".
(Aero.rs)
Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medicinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.