Velika Britanija gubi vojne pilote: Niko neće da leti u uniformi, posao nije "kul"
Svuda u svetu, vojne pilote krasi strast prema letenju, osećaj dužnosti, traženje profesionalnih izazova, želja za napredovanjem, želja da se napravi razlika.
U Velikoj Britaniji tog i takvog entuzijazma više nema: vešti, obučeni piloti odlaze, broj regrutovanih pada, baš kao i stopa zadržavanja. Profesija jednostavno više - nije privlačna.
Nedavno je britanski državni sekretar za odbranu Džon Hili otkrio da RAF ima zabrinjavajuć deficit u broju pilota: čak 30 odsto letača i zapovednika eskadrila nedostaje u odnosu na broj vazduhoplova i predviđeni plan letenja.
U tekstu objavljenom na portalu UK Defence Journal navodi se da nije toliko problem u finansijskim podsticajima, koliko u promeni fokusa da bi se rešio problem zadržavanja pilota.
Kako navodi autor teksta, inače aktivni pripadnik RAF-a, mlađi piloti ne stiču dovoljno iskustva, dok se iskusniji piloti preopterećuju poslom. Ovo dovodi do toga da eskadrile ne funkcionišu efikasno: iskusni piloti bi trebalo da pružaju podršku mlađima, a ne da rade sav posao sami.
Finansijski podsticaji, poput bonusa za zadržavanje, obično ne daju dugoročne rezultate. Istraživanja pokazuju da finansijske nagrade nisu glavni faktor zadovoljstva poslom. Umesto toga, faktori kao što su ravnoteža između posla i privatnog života, lični razvoj, priznanje i unutrašnji motivi igraju veću ulogu.
RAF ima zabrinjavajuć deficit u broju pilota: čak 30 odsto letača i zapovednika eskadrila nedostaje u odnosu na broj vazduhoplova i predviđeni plan letenja.
Prema rečima pilota koji stoji iza ovog stava, RAF (za razliku od komercijalnih avio-kompanija) nudi neuporediv način života i posao:
"Uloga RAF pilota znači odlazak širom sveta u ime Velike Britanije kao odgovor na bezbednosne krize, humanitarne vanredne situacije i druge vitalne misije. Nijedan posao u privatnom sektoru ne može pružiti takav osećaj avanture i svrhe. Međutim, ovaj osećaj je oslabljen u poslednjih 10–15 godina, što je umanjilo privlačnost ostanka u RAF-u", navodi on, dodajući da posao jednostavno više nije dovoljno "kul".
"RAF mora ponovo povezati pilote sa razlozima zbog kojih su se pridružili: uzbuđenjem letenja jedinstvenim avionima, avanturom globalnih misija i čašću služenja kralju i zemlji. Trenutna obuka za letenje je postala monotona, sa previše simulacija i ograničenja zbog bezbednosnih propisa. RAF mora obnoviti dinamičnu i izazovnu obuku kako bi inspirisao pilote.
Takođe, treba nagraditi pilote za njihov trud. Trenutno postoji nedostatak priznanja u godišnjim nagradama i odlikovanjima, što stvara osećaj nezadovoljstva. RAF bi mogao javno da istakne doprinos pilota, čime bi povećao njihovu motivaciju i osećaj vrednosti".
Osnovni problem je nedostatak vrednovanja pilota, što ih gura ka civilnim aviokompanijama. Fokusiranje isključivo na finansijske podsticaje nije rešenje. RAF mora obnoviti uzbuđenje, svrhu i timski duh koji su nekada činili ovu profesiju jedinstvenom i poželjnom, navodi se u tekstu UK Defence Journala.
(Aero.rs)
Video: Red Flag 24
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.