Neće ni F-35 ni Su-57: Brojni indijski stručnjaci tvrde - Rafal je najbolje rešenje
Dok se u svetskim medijima vodi oštra rasprava o tome da li će Indija na kraju nabaviti Ruski Su-57 Felon ili američki F-35 Lajtning II, trenutno dva najpoznatija lovca pete generacije, koji su suočili se na sajmu Aero Indija 2025, mnogi analitičari iz ove zemlje tvrde da je za Indiju - pre nego što razvije sopstveni avion pete generacije AMCA o kom smo pisali na našem portalu - najbolje da nabavi još francuskih Rafala!
Istina, ruski državni izvoznik naoružanja, Rosoboroneksport, ponudio je Indiji „zlatni ugovor“, uključujući isporuku gotovih aviona, organizaciju zajedničke proizvodnje u Indiji i podršku u razvoju indijskog lovca pete generacije.
Sa druge strane, indijski vojni stručnjaci ističu da bi kupovina F-35 mogla značiti gubitak strateške autonomije, jer SAD verovatno ne bi odobrile transfer tehnologije niti zajedničku proizvodnju, piše Eurasia tajms.

Problem više predstavlja činjenica da Kinesko ratno vazduhoplovstvo već raspolaže sa preko 200 stelt lovaca J-20 (na slici dole), dok se očekuje da će Indijski AMCA ući u službu tek 2035. godine. Do tada bi Kina mogla imati do 1.000 J-20 aviona.
Osim toga, Pakistan planira nabavku oko 40 kineskih stelt lovaca J-35, što dodatno povećava jaz u stelt sposobnostima između Indije i njenih regionalnih rivala.

Indijsko vazduhoplovstvo zato mora da pribegne prelaznom rešenju: nabavci 114 višenamenskih borbenih aviona (MRFA). Mnogi analitičari favorizuju francuski Rafal kao logičan izbor, jer Indija već koristi 36 ovih aviona, a Indijska mornarica planira kupovinu još 26 Rafala u mornaričkoj verziji.
Penzionisani maršal vazduhoplovstva Anil Kosla izjavio je da bi bilo najbolje da Indija nabavi Rafale u fazama kako bi smanjila operativne troškove i ubrzala proizvodnju domaćih aviona Tehas Mk-1A, Mk-2 i aviona pete generacije AMCA.

Drugi vojni stručnjaci sugerišu da bi Indija mogla naručiti 114 Rafale F4 verzija u okviru MRFA ugovora i kasnije kupiti napredniju F5 varijantu kako bi smanjila tehnološki jaz sa Kinom i Pakistanom.
Francuski Rafal F5 bi mogao imati napredne sisteme elektronskog ratovanja i sposobnosti za suzbijanje neprijateljske protivvazduhoplovne odbrane, što bi ga učinilo efikasnijim u budućim sukobima.

Razlike između Su-57 i Rafala F4 i F5 ne mogu se oštro podeliti, jer francuski avioni - iako nisu u petoj generaciji - imaju unapređene senzore i radare koji mogu detektovati stelt avione na velikim daljinama.
Na kraju, odluka Indije o nabavci novog lovca zavisiće od niza faktora – od tehnoloških mogućnosti i interoperabilnosti sa postojećom flotom, do geopolitičkih posledica i dugoročnih strateških interesa, zaključuje Eurasia tajms.
(Aero.rs)
Video: Dubai Airshow 2023: Kineske akrobacije na nebu u šarenilu boja
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Bulatovic Nebojsa
Indija realno nema u ovom momentu mogućnosti da samostalno napravi bilo šta, čak i proste ,,sofisticirane" stvari. Pošto ima veliki broj SU 30 , treba da ide sa Rusima na maksimalnu modernizaciju i zamenu motora jačim, kao i postavljanju AESA radara, što Rusi već rade, Dobro je kao velika nacija ,da imaju i nekoliko eskadrila i Rafalla, ali u mesto što razvijaju svoj nekakav avion, treba sa Rusima da započnu izradu SU 75 ,Šah- mat, u Indiji, kao što je to bio slučaj sa SU 30, da bi bili kadri da ga kvalitetno održavaju i servisira . Takvih letelica pete generacije, Indiji treba do 300 minimum.
Podelite komentar
Milenko
Indija je bila veoma zainteresovani za francuske rafale, ali posle ove javne uvrede kada je Makron odbio da se rukuje sa Modijem male su šanse za to. Najrealnija odluka je na ruske avione zbog te stvarno dobre ponude.
Podelite komentar