Britanski tabloidi zabrinuti: Da li će ruski avion zameniti legendarni Hok T-1

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Britanski tabloidi listom su izrazili zabrinutost što Velika Britanija navodno razmatra da svoje zastarele školsko-borbene avione BAE Hok T1 (Hawk T1) zameni avionima M-346 italijanskog proizvođača Leonardo, koji su "zasnovani na ruskom dizajnu".

Prema navodima tabloida, ovi avioni bi trebalo da zamene i vazduhoplove koje koristi britanska akro-grupa Crvene strele (Red Arrows). Ovu tvrdnju demantovao je portparol britanskog premijera Kira Starmera, precizirajući da "trenutno ne postoji plan nabavke za zamenu aviona Hok T1".

Italijanska kompanija pak uzvratila je na pisanje tabloida da se sličnost između M-346 i ruskog Jakovljeva Jak 130 završava samo na - obliku (što je i normalno, s obzirom na to da je ovaj avion započet kao zajednički projekat italijanskog proizvođača Aermaki (Aermacchi - koji je kasnije postao sastavni deo Leonarda) i ruskog konstruktorskog biroa Jakovljev).

"Naš M-346 je dizajniran, razvijen i proizveden u Evropi, u skladu sa najstrožim NATO standardima. Piloti iz cele Evrope, uključujući i  pripadnike RAF-a, već su prošli obuku na ovom avionu u Italiji", navedeno je u odgovoru Leonarda, piše portal Defense News.

Aermaki, italijanski proizvođač trenažnih aviona koji je kasnije kupio Leonardo, obavio je 300 letova tokom rada na prototipu aviona u saradnji sa ruskim Jakovljevom. Međutim, 2000. godine kompanije su prekinule saradnju kada je Jakovljev odbio da razmotri korišćenje američkog Hanivel (Honeywell) motora.

Leonardo M 346 Master Foto: JUSTIN TALLIS / AFP / Profimedia

"Došlo je do potpunog neslaganja – Rusi nisu hteli da prihvate američki motor na ruskom vojnom avionu,“ rekao je Paolo Mezanote, koji je tada radio na projektu. Kada su firme krenule svaka svojim putem, Italija je razvila M-346, dok je Jakovljev razvio Jak-130. "Rusi su, ironično, nastavili da kopiraju Hanivel motor nakon raskida saradnje, proizvodeći ga u Ukrajini", rekao je Mezanote i precizirao da je spoljašnji oblik oba aviona sličan, ali da sličnosti tu prestaju.

"Tehnologija proizvodnje, opšti sistemi, misijski sistemi, pogon i sistem kontrole leta kod M-346 su potpuno drugačiji. Italija jeste preuzela dokumentaciju o avionu od Jakovljeva, ali je potom potpuno redizajnirala avion", rekao je ovaj inženjer i dodao: "Jakovljev je imao odlične stručnjake, ali je njihova proizvodnja u to vreme bila na nivou italijanske industrije iz 1950-ih".

(Aero.rs)

Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>