
Luftvafe završava modernizaciju transportne avijacije: Sad ima 49 od 53 Erbasa A400M
Nemačko ratno vazduhoplovstvo (Luftvafe - Luftwaffe) bliži se kraju velike nabavke Erbasovih transportnih aviona A400M: krajem maja ovom segmentu oružanih snaga pod kontrolom Berlina isporučena je 49. letelica od poručenih 53.
Vazduhoplovni konzorcijum Erbas Difens end Spejs (Airbus Defense and Space) potvrdio je putem zvaničnih naloga da je obavljena "predaja" 49-og vazduhoplova. Očekuje se da će u bazu u Vunstorfu, gde je sedište 63. transportnog vazduhoplovnog krila (winga) do kraja sledeće godine sleteti i preostala četiri transportera.
Luftvafe je počeo da uvodi ovaj avion u naoružanje pre više od jedne decenije: krajem 2014. sleteo je prvi A400M koji je trebalo da (zajedno sa avionima C-130J Super Herkules) zameni zastarele avione Transal C-160. Poslednji Transal je zvanično povučen iz upotrebe u decembru 2021. kada je rasformirano 63. transportno vazduhoplovno krilo, koje je ranije bilo bazirano na aerodromu Hon.
Ovi moćni četvoromotorni vazduhoplovi namenjeni su za taktičko i strateško transportovanje trupa i opreme, ali mogu služiti i kao "leteći tanker" i biti u misiji pružanja humanitarne pomoći, navodi latinoamerički portal Zona Militar.
Erbas A400M je sposoban da preveze do 116 ljudi, a njegov prostrani teretni prostor takođe omogućava prevoz raznih oružja i oruđa, kao što su jurišni helikopter Tigar, laki višenamenski helikopter H145M (koji se nalazi i u naoružanju Ratnog vazduhoplovstva Republike Srbije i u Helikopterskoj brigadi MUP RS), tri terenska vozila Volf, borbeno vozilo pešadije Puma ili oklopni transporter Fuš.
Masivni transporter nalazi se, osim Nemačke, u naoružanju Velike Britanije, Španije, Italije, Turske, Francuske, Belgije i Luksemburga, ali i Malezije, Indonezije i Kazahstana. Interesantno je da krila ovog aviona pravi podružnica u Velikoj Britaniji, kabinu i stajni trap - Francuzi, dok je Nemačka zadužena za trup letelice, koja se "sklapa" u finalni proizvod u Španiji.
Avion je dug 45,10 metara, visok 14,70 metara, ima raspon krila od 42,36 metara, može da dostigne brzinu od 750 kilometara na sat na visini od 10.000 metara. Kada je "napunjen do vrha" može da ima dolet od 3.300 kilometara, dok bez tereta može da preleti čak 8.700 kilometara.
(Aero.rs)
Video: Airbus C295W: "Medijski let" najnovijim transportnim avionom RViPVO Vojske Srbije
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.