
Britanski radnici u BAE Sistems slave: Turci poručuju 40 Tajfuna, Španija i Italija skoro 50, Nemci još 20
Radnici u britanskoj fabrici BAE Sistems u Vortonu, u kojoj se sklapaju avioni Eurofajter Tajfun ove godine su bili na korak od očaja: fabrika je bila pred zatvaranjem, porudžbine su kasnile, a Ujedinjeno Kraljevstvo je rešilo da, umesto domaćeg proizvoda 4++ generacije, milijarde funti iz budžeta odvoji za kupovinu Lokid Martinovih aviona F-35. Ovakva odluka bila je predmet žestoke političke i medijske rasprave koju ste mogli da ispratite na našem portalu.
Situacija se, po svemu sudeći drastično promenila nakon što su nemački parlament (Bundestag) i nemačka vlada (Bundesregirung) odlučili da obustave veto na eventualnu tursku porudžbinu borbenih aviona koje zajednički prave Englezi (BAE Sistems), Nemačka (Erbas difens end spejs) i Italija (Leonardo).
O ovoj odluci i mogućoj porudžbini aviona koji su do skoro bili ponos Kraljevskog ratnog vazduhoplovstva (RAF) od strane zvanične Ankare pisao je i portal Aero.rs.

Međutim, na zadovoljstvo radnika fabrike u Vortonu, situacija se (ne)očekivano promenila iz dobrog u - još bolje. Kako navodi nemački nedeljnik Der Spiegel, umesto prvobitno planiranih 20 aviona, Turci će poručiti čak 40 vazduhoplova ovog tipa.
Napominjemo da su novinari ovog magazina imali uvid u Pismo o namerama (koji je suštinski predugovor nakon čega sledi i zvanična porudžbina), sa potpisima obe strane.
Dodatni "plus" celoj situaciji dao je i Vernon Rodni Kouker, ministar za odbranu države pri ministarstvu odbrane Ujedinjenog Kraljevstva (ovo je zapravo u državnom aparatu nalik na onaj u Srbiji ili Hrvatskoj - rang državnog sekretara, op. aut.), koji je potvrdio da su ratna vazduhoplovstva Španije i Italije poručili još 25, odnosno 24 aviona ovog tipa, a da se očekuje da upravo Nemačka poruči još 20 Eurofajter Tajfuna do kraja godine.
S obzirom na to da se ovi borbeni avioni finaliziraju u fabrici u Vortonu, "može se reći da su poslovi za visoko-kvalifikovani kadar u BAE Sistemu obezbeđen za narednih nekoliko godina - do sredine 2030-tih", zaključio je Kouker kog citira UK Defence Journal.
(Aero.rs)
Video: Air Serbia Airbus A319 i Airbus A330
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.