DCV: Zbog buke avioni u obavezi da poleću sa početka piste između 06 i 07 časova radnim danom

Vreme čitanja: oko 2 min.

Poletanja putanjom TISAK 3Z bila su glavni izvor pritužbi građana na buku

Salinger Igor

Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije (DCV) saopštio je da je održan treći sastanak Radne grupe koju čine predstavnici Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Republike Srbije, DCV, Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA doo Beograd), avio-kompanije Air Serbia i operatera Aerodroma Nikola Tesla - Belgrade Airport, sa "zadatkom impelementacije operativnog rešenja koje ima za cilj smanjenje buke prouzrokovane poletanjem vazduhoplova u smeru ka gradu Beogradu"

Kao rezultat "prikupljanja i analiziranja podataka o letovima vazduhoplova" propisana je obaveza poletanja mlaznih vazduhoplova sa početka poletno-sletne staze 12R Aerodroma Nikola Tesla Beograd, u periodu od 6 do 7 časova radnim danima i od 6 do 8 časova subotom i nedeljom prilikom korišćenja predefinisane putanje u poletanju TISAK 3Z (TISAK Three Zulu) koja vodi preko naselja Bežanijska Kosa.

Salinger Igor
Ove informacije unesene su u Zbornik vazduhoplovnih informacija (Aeronautical Information Publication - AIP) i "posade vazduhoplova su dužne da se pridržavaju propisanih postupaka".

Poletanja ovom putanjom bila su inače glavni izvor pritužbi građana na buku.

Poletanjem sa početka piste - a ne sa "spojnice" kako je nekad praksa iz operativnih razloga - povećava se visina aviona u trenutku nadletanja naseljenog područja pa samim tim i nivo buke koja dopire do tla.

Najveći i najteži vazduhoplovi koji po pravilu i prave najviše buke pri poletanju kada motori rade punom snagom skoro uvek do sada su poletali sa samog početka piste bilo koju "priključnu" putanju da koriste, tako da u njihovom slučaju ova mera verovatno neće značajnije uticati na nivo buke, smatraju poznavaoci vazdušnog saobraćaja, ali sigurno hoce za srednjelinijske avione poput Airbus A320 serije ili Boeing 737.

Salinger Igor
Na Aerodromu Nikola Tesla ovakvi avioni su još uvek relativno retki - od redovnih to su interkontinentalni letovi Air Serbia za SAD i Kinu, kao i kineskog prevoznika Hainan Airlines. Na beogradski aerodromu povremeno sleću i veliki transportni avioni poput Boeing 747, Boeing 767 ili Iljušin Il-76 ali su viđani i Airbus A340, Iljušin Il 96, Boeing 777 i 787 Dreamliner u neredovnom (čarter) saobraćaju ili kao "pojačanje" redovnih linija.

"Radna grupa nastavlja dalji rad na analizi i poboljšanju postupaka i procedura za smanjenje uticaja buke", navodi DCV u saopštenju.

(Aero.rs)