Air Serbia još četiri godine leti u javnom interesu: Iz Kraljeva i Niša deset avio-linija
Za održavanje sedam redovnih avio-linija sa niškog aerodroma Konstantin Veliki i tri sa Morave kod Kraljeva, država po okvirnom sporazumu treba da izdvoji ukupno četiri milijarde dinara, odnosno milijardu godišnje
Air Serbia obavljaće i naredne četiri godine tzv. linije od javnog značaja iz Niša i Kraljeva, rezultat je javne nabavke.
U Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture danas (05.12.) su potpisani ugovori - preciznije okvirni sporazumi - kojima se omogućava nastavak obavljanja vazdušnog prevoza iz Niša i Kraljeva na linijama proglašenim od javnog interesa (PSO - Public Service obligation)
Ugovore su potpisali resorni ministar Goran Vesić i generalni direktor Air Serbia Jirži Marek i odnose se na saobraćaj u naredne četiri godine, počev od januara 2024.
"Specifično je to što je ugovor na 4 godine, sa mogućnošću produženja za još jednu godinu, što će se sigurno desiti i što svima uliva sigurnost", kaže ministar Vesić i dodaje kako očekuje "da krajem godine bude 4,1 miliona putnika" na letovima domaće avio kompanije.
Za održavanje sedam redovnih avio-linija sa niškog aerodroma Konstantin Veliki (INI) i tri sa Morave (KVO) kod Kraljeva, država je planirala da izdvoji ukupno četiri milijarde dinara, odnosno milijardu godišnje.
Za povezivanje Beograda (BEG) sa Kraljevom i Nišom predviđeno je 814.948.945 dinara dok je za porebe letova ka Tivtu (TIV) procenjeno da će biti dovoljno 70.005.993 dinara. Iz dokumentacije se vidi i da je Air Serbia jedina dostavila ponude.
"Tokom prethodne dve godine, srpska nacionalna avio-kompanija redovno je obavljala saobraćaj na linijama iz Niša i Kraljeva, koji je u skladu sa uslovima predviđenim javnom nabavkom finansirala Vlada Republike Srbije, a u cilju obavljanja redovnog avio-saobraćaja na linijama za koje ne postoji komercijalna isplativost", saopštila je Air Serbia
Podsetimo, Vlada Srbije je krajem 2021. godine posle završetka tenderskog procesa ugovore dodelilo nacionalnoj avio-kompaniji.
Air Serbia je pokrenula letove iz Niša ka Beogradu, Kelnu, Hanu, Istanbulu i Ljubljani dok je u letnjoj sezoni letela i za Atinu i Tivat. Kraljevo je sa druge strane dobilo samo liniju za najveći grad u Turskoj kao i sezonske linije za Tivat i Solun.
Tzv. PSO linije (Public Service Obligation) uobičajena su praksa situacija gde ne postoji ekonomska isplativost ali postoji javni interes za odžavanje određene linije u cilju povezanosti određenih regiona i u tom slučaju država subvencioniše takav saobraćaj.
Hrvatska je na primer subencionisala u prethodnom ugovornom periodu sve avio kompanije, Croatia Airlines i Trade Air da ukupno oko 13.9 miliona evra za obavljanje ekonomski neisplativih letova u cilju povezanost
(Aero.rs)