Avgust na aerodromu Tivat: Pakleno iskušenje turista s porodicama pred dolazak u raj

Vreme čitanja: oko 3 min.

Iako je Terminal 2 - namenjen delu odlazećih letova - otvoren u 19. juna ove godine - aerodrom Tivat je jednostavno - premali - što se iz sezone u sezonu sve više dokazuje. Gužve, visoke temperature, zagušljivost - ostaće dugo u sećanju putnika

Foto: Privatna arhiva

Ako se budu gledali samo brojevi (a oni su menadžerima u većini kompanija najvažniji) - aerodrom Tivat će početkom septembra izaći sa informacijom kako je u avgustu zabeležen najveći broj putnika od 2019. godine do danas.

Međutim, ako budete pitali putnike koji su rešili da (uglavnom) iz Srbije dođu na letovanje u Crnu Goru avionom - ubeđeni smo da će u njihovim svedočanstvima provejavati ogorčenje i želja za brzim zaboravom epizode dolaska na aerodrom Tivat.

Jedan od dva aerodroma u Crnoj Gori ranije ove godine je objavio da je rekonstruisao krovnu konstrukciju terminala 1 i unapredio klimatizaciju, o čemu je i naš portal pisao. Međutim, to zasigurno nije bilo dovoljna uteha za one koji su juče (14. avgusta) boravili u ovoj vazdušnoj luci čekajući na ulazak u Crnu Goru ili odlazak iz nje.

Ogromne gužve, zagušljivost u zgradi, presporost u radu sa papirima, nervoza kod putnika, bez obzira na to da li su stari ili mladi - u najkraćem je bio opis onih koji su čekali na onu "spasonosnu" rečenicu "Dobro došli u Crnu Goru".

Ništa lakše (možda čak i gore) bilo je onima koji su čekali na poletanje svog aviona iz Tivta. Gužve su bile takve da su putnici bili prinuđeni da posedaju oko aerodroma (koji  baš ne odiše zelenilom) i čekaju na vreme čekiranja i ukrcavanja.

Skandalozni snimci koje je objavio Telegraf Biznis bili su ozbiljna opomena za nadležne u Aerodromima Crne Gore.

Iako je Terminal 2 - namenjen delu odlazećih letova - otvoren u 19. juna ove godine - aerodrom Tivat je jednostavno - premali što se iz sezone u sezonu sve više dokazuje. Zapošljavanje sezonskog (nedovoljno obučenog) osoblja očigledno nije dovoljno dobro rešenje, a odavno je poznato da je zlatno doba letenja avionom - kada je to bilo pitanje luksuza i prestiža - odavno prošlo.

Zbog čega onda Vlada Crne Gore ne razmatra povećanje kapaciteta svoje primorske vazdušne luke? Odgovor je, kažu poznavaoci, jednostavan: za proširenje kapaciteta zgrade (odnosno aerodroma) potreban je ogroman novac (koji se u ovom slučaju meri stotinama miliona evra) koji je teško odvojiti ukoliko imate u vidu da je Tivat sezonski aerodrom. Zato je jednostavnije tražiti koncesionara za aerodrom(e) u Crnoj Gori, što je Aero.rs već najavio u decembru prošle godine.

Saga o eventualnom davanju pod koncesiju Aerodroma Crne Gore traje godinama. U martu prošle godine Vladan Drašković, doskorašnji izvršni direktor ACG napravio je analizu koja je potvrdila da ta kompanija može biti profitabilna i sama obezbediti adekvatan razvoj vazdušnih luka u narednih sedam godina, te da ACG ne treba davati u zakup!

Međutim, aktuelna vlada Milojka Spajića je poetkom godine saopštila da će do leta biti doneta konačna odluka šta će se dalje po pitanju koncesije aerodroma raditi, a prema nezvaničnim informacijama “Vijesti”, iz krugova bliskih najužem rukovodstvu crnogorskog premijera, on je odlučan da “privatizuje aerodrome”, odnosno ustupi ih u dugoročni zakup stranom koncesionaru - najverovatnije južnokorejskom Incheon Airportsu.

Foto: Wikimedia/Rasho

Da li će se to desiti do kraja letnje sezone? Naravno, ne: I sam Roko Tolić, novi izvršni direktor Aerodroma Crne Gore pre nepunih mesec dana rekao je da "ne poseduje čarobni štapić i da se ništa neće dogoditi preko noći". On je tom prilikom rekao i da ACG "više nemaju vremena da čekaju odluku o koncesiji da bi, makar delimično, popravili uslove u kojima opslužuju putnike."

No, kao što smo se juče uverili (a sigurno ćemo se još neki put do kraja sezone uveriti) čarobnog štapića zaista nema: ove godine će turisti ipak morati da prođu kroz pakleno iskušenje pre nego što dođu na rajske plaže u Crnoj Gori.

(Aero.rs)