Aerodromi u Severnoj Makedoniji očekuju veći broj novih avio-kompanija u sledećoj godini

Vreme čitanja: oko 1 min.

Aktuelni javni poziv za avio-prevoznika da se prijave za subvencije za pokretanje novih linija sa aerodroma u Skoplju i Ohridu ostaje otvoren do 7. oktobra

Foto: Shutterstock/Andrej Safaric

Veći broj avio-kompanija zainteresovano je za javni poziv vlade Severne Makedonije kojim se prevoznici pozivaju da uvedu nove linije ka Skoplju i Ohridu u zamenu za subvencije.

Ovo je potvrdio Nedžat Kurt, generalni direktor severno-makedonskog ogranka turske kompanije TAV koji upravlja sa dva najveća aerodroma u ovoj zemlji.

On je naglasio da su predstavnici TAV-a održavali redovne sastanke sa Ministarstvom transporta i veza pre objave poziva. Kurt je takođe, kako navodi EX-YU Aviation istakao da se očekuje da novi model subvencija privuče više avio-kompanija i novih ruta na aerodrome u zemlji.

FOTO TAV Macedonia

TAV, čija koncesija za upravljanje aerodromima u Severnoj Makedoniji traje do 2032. godine, nedavno je predstavio ideje za izradu master plana za aerodrome u Skoplju i Ohridu za narednih dvadeset do trideset godina.

"Master plan koji trenutno pripremamo, uz podršku našeg većinskog vlasnika ADP-a, usmeren je ka rastu i razvoju oba makedonska aerodroma. Naš cilj je dalji napredak avio-industrije u Makedoniji", rekao je  Kurt i dodao da će analiza "utvrditi potrebna poboljšanja na Međunarodnom aerodromu Skoplje i aerodromu Sveti Apostol Pavle u Ohridu, nakon čega će nalazi biti predstavljeni vladi".

Foto: Shutterstock/Robert Mullan

"Naša ambicija je da pozicioniramo aerodrome u Skoplju i Ohridu kao regionalna avio-čvorišta, konkurentna drugim aerodromima u regionu", zaključio je Kurt.

Aktuelni javni poziv za avio-kompanije da se prijave za subvencije za pokretanje novih linija sa aerodroma u Skoplju i Ohridu ostaje otvoren do 7. oktobra u 10:00.

Ključna razlika u odnosu na prethodne tendere, koje je gotovo isključivo dobijao Wizz Air, jeste da ovaj poziv omogućava učešće i avio-kompanijama van Evrope.

Međutim, prijavljeni prevoznici moraju imati najmanje pet miliona prevezenih putnika u 2023. godini i ostvarenu neto dobit od najmanje deset miliona evra. Finansijska podrška će se dodeljivati na osnovu kriterijuma kao što su trajanje operacija, učestalost nedeljnih letova, atraktivnost aerodroma destinacije i broj sedišta dostupnih za prodaju.

(Aero.rs)