Dubai Airshow 2023: Širokotrupni avioni za niskotarifnog prevoznika
Iz avio-kompanije su poručili da će uz pomoć novih Boeinga 787 otvoriti nove linije u svojoj mreži kao i da će povećati kapacitete na već postojećim rutama
Vazduhoplovni sajam u Dubaiju ove godine počeo je u ponedeljak 13. novembra velikim porudžbinama domaćih prevoznika.
Avio-kompanije Emirates i flydubai naručile su širokotrupne letelice vredne preko 60 milijardi dolara i tako započele najveću vazduhoplovnu manifestaciju na Bliskom istoku.
Dok je porudžbina Emiratesa još od ranije bila očekivana, flydubai je donekle iznedio vazduhoplovnu zajednicu obzorom da se radi o prevozniku koji je do sada koristio isključivo uskotrupne letelice.
Čelni ljudi flydubai avio-kompanije stavili su svoj potpis na ugovor o kupovini 30 Boeinga 787-9 vrednih jedanaest milijardi dolara i time katapultirali avio-kompaniju u novu fazu razvoja.
Prvi primerci Dreamlinera trebali bi da budu isporučeni 2026. godine ali za sada se ne zna na kojim će linijama avion biti korišćen kao ni kako će izgledati putnička kabina letelice.
Iz avio-kompanije su poručili da će uz pomoć novih Boeinga 787 otvoriti nove linije u svojoj mreži kao i da će povećati kapacitete na već postojećim rutama.
Oni koji su upućeni u industriju vazdzšnog saobraćaja smatraju da će prve linije na kojima će saobraćati Dreamlineri u bojama emiratske avio-kompanije biti one na kojima postoji tri ili više dnevnih polazaka.
Prema podacima servisa za praćenje letova FlightRadar24, flydubai saobraća ka Bakuu (GYD), Bahreinu (BAH), Teheranu (IKA), Kuvajtu (KWI), Katmanduu (KTM), Muskatu (MCT), Karačiju (KHI), Dohi (DOH), Bukureštu (OTP), Moskvi (VKO), Damamu (DMM), Džedi (JED) i Rijadu (RUH) tri ili više puta u toku jednog dana.
Upravo ovi nabrojani gradovi mogli bi biti prvi "kandidati" za Boeinge 787. Za očekivati je da avio-kompanija uposli novi tip aviona na već uhodanim rutama kako bi posade mogle da se naviknu na Dreamliner, smatraju poznavaoci kretanja u avio-saobraćaju
Prema mišljenju stručnjaka u ovoj oblasti, ukidanjem broja polazaka i pojačavanjem kapaciteta na najpopularnijim linijama u mreži "oslobodilo" bi jedan deo Boeinga 737 uz pomoć kojih će avio-kompanija moći da otvori nove rute ili pojača kapacitete na manje frekventim linijama iz Dubaija (DXB).
Novi širokotrupni avioni omogućiće avio-kompaniji da otvori nove, dugačke linije, prenosi Scramble. Koje destinacije su u planu trenutno nije poznato.
Nije tajna da flydubai tesno sarađuje sa većim i jačim Emirates Airlines koji ima razgranatu mrežu na Starom kontinetu.
Nije nemoguće da upravo flydubai popuni "rupe" u Emiratesovoj evropskoj mreži i pokrije ona tržišta u kojima putnici nisu spremni da plate premium uslugu Emiratesa. Veća avio-kompanija iz Dubaija trenutno je bila ograničena i svojom flotom koja se sastoji od najvećih širokotrupaca poput Boeinga 777 i Airbusa A380. Prevoznik zbog toga ne može da otvori linije ka manjim gradovima gde ne bi bilo dovoljno putnika za gigantske letelice iz Boeingove i Airbusove game.
(Aero.rs)