Nedostaju avioni: Croatia Airlines iznamljuje Airbus A320 od Trade Air, još jedan na leto

Vreme čitanja: oko 1 min.

Ako pregovori budu uspešno okončani i da Trade Airov avion počne da leti na linijama Croatia Airlinesa od februara 2024

Salinger Igor

Croatia Airlines (OU) namerava da premosti očekivani nedostatak kapaciteta koji će nastati između povlačenja dela sadašnje flote i isporuke prvih poručenih Airbus A220 iznajmljivanjem aviona u tzv ACMI (wet lease) aranžmanu.

Nakon povlačenja iz upotrebe jednog A319 prošlog meseca, o čemu je Aero.rs pisao, očekuje se da će još jedan avion istog tipa biti povučen iz flote tokom prve polovine sledeće godine.

Isporuka prvog A220 je trenutno planirana za jun 2024., drugog kasnije tokom godine, iako je to podložno promenama - inicijalno ugovoreni datumi isporuka, planirani za početak 2024. godine, već su pomereni, o čemu smo takođe već izveštavali na portalu Aero.rs.

Salinger Igor
Nacionalni avio-prevoznik Hrvatske, prema informacijama referentnog vazduhoplovnog portala na engleskom jeziku Ex-Yu Aviation,  je u završnoj fazi pregovora sa privatnom hrvatskom čarter kompanijom Trade Air, specijalizovanom za ACMI usluge (Aircraft, Crew Maintenance, Insurance - avioni, posada, održavanje i osiguranje) za zakup aviona A320.

Očekuje se da pregovori budu uspešno okončani i da Trade Airov avion počne da leti na linijama Croatia Airlinesa od februara 2024.

Prva baza aviona trebala bi da bude MZLZ Franjo Tuđman (ZAG) u Zagrebu, pre nego što će biti premešten u Split (SPU) kako bi podržao realizaciju letnji red avio-kompanije iz ove popularne turističke destinace

Croatia Airlines takođe planira i zakup još jednog A320 za letnju sezonu 2024., navodi Ex-Yu Aviation

Croatia Airlines trenutno ima flotu od dvanaest aviona, uključujući dva A320, četiri A319 i šest Dash 8, odnosno Bombardier Q400. Avio prevoznik je ranije najavio da planira da poveća broj letova i kapacitet sledeće godine, iako je malo verovatno da će dostići nivoe pre pandemije 2019.

(Aero.rs)