Šestogodišnji dečak sleteo na pogrešan aerodrom: Spirit Airlines se pet dana nije oglašavala o incidentu

Vreme čitanja: oko 3 min.

Porodica malog Kaspera razmišlja da pokrene tužbu zbog nebrige letačkog osoblja i ozbiljnog bezbednosnog propusta

Foto: Shutterstock

Samo šest dana nakon što je proslavila 30 godina uspešnog rada pod ovim imenom, nisko-tarifna kompanija Spirit Airlines našla se u centru ozbiljnog skandala.

Naime, njeno zemaljsko osoblje ukrcalo je 21. decembra ove godine šestogodišnjeg dečaka po imenu Kasper - na pogrešan avion. Umesto da sa aerodroma Filadelfija (PHL) odleti za Božićne praznike letom pod oznakom NK1118, kod svoje bake koja ga je čekala na aerodromu Fort Majers (RSW) na Floridi, dečak je avionom Airbus A320-271N (N954NK) na liniji NK309 sleteo 260 kilometara dalje - na aerodrom Orlando (MCO).

Iako su izbegnute ozbiljnije posledice, mališan će verovatno celog života pamtiti da ga, po izlasku iz aviona Spirit Airlines - nije dočekala baka Marija Ramos.

"Utrčala sam u avion i pitala čanove kabinske posade gde mi je unuk, na šta mi je jedan od stjuarta rekao da je Kasper propustio let i da on nije imao nijedno dete na letu", ispričala je Ramos lokalnim medijima, prenosi Philadephia Inquirer.

Foto: Shutterstock

Njoj nije preostalo ništa drugo do da se odveze do Orlanda i pokupi svog unuka koji joj se javio telefonom i rekao da je sleteo na drugi aerodrom.

Kompanija Spirit Airlines ponudila je da nadoknadi troškove puta gospođi Ramos i da plati troškove leta njoj i malom Kasperu do Orlanda. Takav odgovor od strane komapnije (koja dozvoljava da deca starosti od 5 do 14 godina lete bez pratnje na domaćim letovima), nije zadovoljio Mariju Ramos.

Zveničnici ovog nisko-tarifnog prevoznika izdali su saopštenje u kom se navodi da je dečak "greškom ukrcan na let za Orlando, ali da je sve vreme bio zbrinut i pod kontrolom posade":

"Bezbednost i odgovornost u transport svih naših putnika shvatamo ozbiljno i sprovodimo internu istragu zbog ove greške. Izvinjavamo se porodici zbog ovakvog iskustva", dodaje u saopštenju Spirit Airlines.

Marija Ramos razmatra mogućnost da tuži kompaniju, jer je, prema njenim rečima "bilo potrebno čitavih pet dana od incidenta da joj se obrate tek 26. decembra".

Spirit Airlines odbija optužbe: "Čim smo otkrili grešku, preduzeli smo sve što je bilo potrebno da bismo uspostavili vezu sa porodicom i ponovo ih spojili".

Američka vladina Agencija za bezbednost u saobraćaju (Transportation Security Administration - TSA) saopštila je novinarima lista Washington Post da se agencija neće uključiti u istragu o incidentu.

Foto: Shutterstock

Ovakvi slučajevi su retki u američkom civilnom saobraćaju, ali su zabeleženi 2016. i 2019.

JetBlue Airways je 2016. postigla nagodbu sa Maribel Martinez koja je tvrdila da je kompanija pomešala njenog petogodišnjeg sina sa drugim detetom koje je putovalo bez pratnje. Kada je došla da ga preuzme na aerodromu Džon F. Kenedi (JFK) predali su joj nepoznato dete. Njen sin je umesto u Njujorku predat potpunom strancu na aerodromu Boston Logan (BOS).

Tri godine kasnije, United Airlines smestila je 14-godišnjeg dečaka koji je putovao iz Severne Karoline u Švedsku na let za Nemačku dok se nalazio na aerodromu Newark (EWR). Srećom, greška je uočena pre nego što je avion poleteo, pa se vazduhoplov vratio sa piste na gejt, a dečak je bezbedno iskrcan i smešten u pravi avion.

Foto: Tanjug/AP

Kompanija Spirit Airlines osnovana je 1983. pod imenom Charter One, a od 1993. posluje pod imenom Spirit. Njenu flotu čini 203 aviona porodice Airbus A319 (17), A320 (64), A320NEO (82), A321 (30) i A321NEO (8). Kompanija očekuje isporuku još 99 letelica A320NEO i A321NEO.

Spirit Airlines  je više puta kažnjavana od strane američkih vlasti zbog obmanjivanja putnika u reklamnim kampanjama i neprikladnog odgovora na pritužbe putnika. Ova kompanija je čak 2013. i 2015. bila proglašavana avio-prevoznikom sa najvećim brojem pritužbi.

(Aero.rs)