Spirit opet u problemu: avio-kompaniji banke ne veruju, traže dodatne garancije

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Samo pet meseci nakon što se spasio bankrota, Spirit Erlajns je ponovo u problemu: Američka avio-kompanija hitno treba novac kako bi ispunila uslove iz kreditnih ugovora. Menadžment je investitore obavestio o teškoj finansijskoj situaciji i počeo da prodaje "porodično srebro".

Kada je u martu Spirit proglasio Stečaj po poglavlju 11, o čemu je portal Aero.rs više puta pisao, malo ko je očekivao da će niskotarifni avio-prevoznik kroz ceo proces proći rekornom brzinom: poverioci su dobili akcije, a udeo starih akcionara je minimalizovan.

Inače, Stečaj po poglavlju 11 se kod nas može najbolje opisati kao restrukturiranje firme - to je postupak koji postoji u američkom pravu i koristi se kada kompanija ne može da izmiruje svoje dugove, ali želi da nastavi poslovanje dok reorganizuje svoje finansije. Postoji i Stečaj po poglavlju 7, kada se imovina firme rasprodaje, a kompanija prestaje da postoji.

Spirit Airlines Airbus Airbus A320neo američki avioni Foto: Wikipedia/Tomás Del Coro

Međutim, refinansiranje na ovaj način koji je primenila kompanija, a do kog je došlo nakon što je propao pokušaj preuzimanja Spirita od strane DžetBlu Ervejsa (JetBlue Airways), donelo je ovom prevozniku samo kratak predah. Kako je prvo izvestio Bloomberg, kog citira nemački portal Aero.de, Spirit je u ponedeljak upozorio investitore na ozbiljan rizik za nastavak poslovanja.

Kompanija je saopštila da su joj izdavači kreditnih kartica zatražili "dodatne garancije". To dodatno smanjuje raspoloživu likvidnost. Za Spirit to predstavlja problem ne samo u tekućem poslovanju - ako gotovinski fond padne ispod određenog praga, poverioci mogu momentalno zahtevati vraćanje kredita - što bi direktno ugrozilo opstanak kompanije.

Na tržištu, Spirit Erlajns trpi zbog slabe potražnje za turističkim letovima unutar SAD. Menadžment očekuje da će pritisak na cene karata trajati najmanje do kraja godine. Kompanija sada skuplja novac gde god može. Prema saopštenju, kompanija planira da proda rezervne motore i prava na "gejtove" na nekim aerodromima. Ako bude neophodno, prodavaće i čitave avione i nekretnine.

Spirit Airlines Airbus A320 Foto: Shutterstock

"Ne postoji garancija da će ove mere biti uspešne", navodi menadžment u poslovnom izveštaju. Pošto se trenutno ne nazire rešenje sa ključnim zainteresovanim stranama, u pogledu narednih dvanaest meseci postoje "ozbiljne sumnje" u mogućnost nastavka poslovanja.

Nakon stečaja po poglavlju 11, Spirit Erlajns je angažovao iskusnog menadžera za restrukturiranje avio-kompanija, Dejva Dejvisa, kao novog direktora. On je smanjio obim letova i broj zaposlenih: u julu je otpušteno 270 pilota, dok još 140 njih mora računati na degradaciju.

(Aero.rs)

Video: Air Serbia Airbus A330 EXPO 2027 na Aerodromu Nikola Tesla Beograd

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>