Tri decenije star Boeing 737 izleteo sa piste u Kinšasi: Avion pomeren uz pomoć kranova

Vreme čitanja: oko 2 min.

Na fotografijama i video snimcima nastalim nakon udesa jasno se vidi da je desni motor otpao sa krila dok je levi u potpunosti havarisan

Foto: Shutterstock

Boeing 737-300 avio-kompanije Serve Air Cargo izleteo je sa piste prilikom sletanja na aerodrom u Kinšasi. Mada posada nije zadobila povrede, avion je teško oštećen.

Vazduhoplov registracije 9S-AKK je u nedelju 5. maja leto za aerodrom Kinšasa (FIH) u glavnom gradu DR Kongo. Prilikom prilaza pisti 24 kada se nalazio na 11.000 stopa (3,35 kilometara) visine, levi motor CFM 56 je iz nepoznatih razloga prestao da radi.

Posada je ipak nastavila prilaz aerodromu, u nadi da će bezbedno prizemljiti pokvareni Boeing 737. Avion 9S-AKK je uspeo da sleti na pistu 24, a prilikom aktivacije sistema za promenu smera potiska (eng. Thrust reversal) koji se koristi za usporavanje letelice, Boeing je skrenuo naglo udesno i izleteo sa staze.

Prema pisanju The Aviation Herald, posada nije zadobila povrede.

Uprkos tome, njihov avion je teško oštećen. Na fotografijama i video snimcima nastalim nakon udesa jasno se vidi da je desni motor otpao sa krila dok je levi u potpunosti havarisan.

Avion je uklonjen nakon sat i po vremena, a saobraćaj na aerodromu je za to vreme bio poremećen. Airbus A330-200 Brussels Airlinesa na letu SN359 iz Luande (LAD) koji je bio na putu za Kinšasu nije mogao da sleti u glavni grad DR Konga. Posada belgijske avio-kompanije je kružila iznad severa Angole pre nego što im je odobren prilaz i sletanje u Kinšasu.

Boeing 737-300 sklonjen je kasnije uz pomoć kranova.

Podaci Planespotters.net pokazuju da Serve Air Cargo u svojoj floti ima šest teretnih Boeinga 737 - njih pet u verziji -300 kao i jedan 737-800. 9S-AKK više nije izlistan u bazi podataka aktivnih aviona Serve Air Cargo i označen je kao "Otpisan".

Avion 9S-AKK star je 33 godine i kao nov je isporučen Malevu 1991. godine kada je "kršten" imenom Szent Istvan (po prvom mađarskom kralju). Letelica 2005. godine prelazi u flotu Kitty Hawk Aircargo i tada je konvertovana iz putničke u teretnu varijantu.

Prevozniku Serve Air Cargo avion se pridružuje 2020. godine.

(Aero.rs)