Poznati novi detalji o padu Superjet 100: Da li je za tragičan događaj kriv ljudski faktor?
Veruje se da je zbog pogrešnog očitavanja podataka o napadnom uglu letelice, avion aktivirao sistem prevencije gubitka uzgona koji je potom automatski usmerio letelicu ka zemlji
Svega nekoliko dana nakon pada Suhoj Superjet 100 aviona u kojem je život izgubilo troje ljudi, pojavile su se nove informacije u vezi sa ovim tragičnim događajem. Prema podacima biroa Jakovljev, do pada je najverovatnije došlo zbog nepropisno ugrađenih senzora.
Operativno-situacioni centar kompanije Jakovljev je u nedelju 14. jula objavio informativno pismo o potrebi striktnog pridržavanja uputstava prilikom zamene senzora napadnog ugla na letelicama tipa SSJ100. U pismu se navodi da je mogući uzork pada aviona Gazprom Avia upravo nepravilna ugradnja ovih senzora tokom održavanja letelice u pogonu Lukhovitsi, piše RuAviation.
Pozivajući se na neimenovani izvor, ruski portal Izvestija je objavio da preliminarni razultati istrage ukazuju na to da bi ljudski faktor mogao da bude krivac za tragičan pad aviona. Jedan od tehničara u fabrici Lukhovitsi gde je Superjet 100 registracije RA-89049 prolazio kroz takozvani C-check servis je navodno nepravilno ugradio dva od ukupno četiri senzora napadnog ugla aviona, sa devijacijom od 5 stepeni.
Veruje se da je zbog pogrešnog očitavanja podataka o napadnom uglu letelice, avion aktivirao sistem prevencije gubitka uzgona (eng. stall) koji je potom automatski usmerio Superjet ka zemlji. Izvestija je u utorak 16. jula prenela da posada navodno nije imala vremena da reaguje kao i da povlačenje ručice za upravljanje (eng. sidestick) ka telu pilota ne bi deaktiviralo sistem prevencije gubitka uzgona.
Istraga o padu Suhoj Superjet još uvek traje, a istražitelji su samo dan nakon nesreće uspeli da lociraju takozvane crne kutije, odnosno uređaje za beleženje podataka o letu i snimanje glasova u kokpitu letelice.
Podsetimo, Suhoj Superjet 100 registracije RA-89049 trebao je u petak 12. jula da obavi probni let od aerodroma Lukhovitsi-Tretjakovo do Moskve Vnukovo (VKO) nakon redovnog servisa. Nedugo nakon poletanja, odnosno dostizanja vise od oko 1.500 metara, avion je počeo da ponire, srušivši se u zemlju.
Tri člana posade koji su leteli u SSJ100 su poginula.
(Aero.rs)