British Airways ulaže 24 miliona evra u nove pilote: 200 mesta na Speedbird akademiji
Izabrani kandidati neće morati da razmišljaju o plaćanju 100.000 funti za dvogodišnje školovanje kako bi postali deo pilotskog osoblja ove kompanije
Sve prisutniji globalni problem nedostatka školovanih pilota naterao je jednu od velikih nacionalnih avio-prevoznika, kompaniju British Airways da investira ozbiljna sredstva u obuku novog kadra.
Na ovogodišnjem Farnborough International Airshowu britanska kompanija najavila je ulaganje "teško" više od 24 miliona evra (21 milion funti) u svoju akademiju Speedbird Pilot Academy, što će omogućiti do 200 budućih pilota da se obučavaju bez tereta troška samofinansiranja od 116.000 evra (100.000 funti).
Speedbird akademija za pilote, koja je pokrenuta prošle godine, već podržava 100 budućih pilota izabranih među više od 20.000 prijavljenih.
Program za 2025. godinu sada je udvostručio broj primljenih kadeta na 200. Dvogodišnji kurs obuke omogućiće im da postanu kvalifikovani prvi oficiri u aviokompaniji koja trenutno zapošljava oko 4.000 pilota.
„Standard kandidata koje primamo je dosledno visok, tako da smo, kao deo naše posvećenosti privlačenju najboljih kandidata iz celog društva, povećali kohortu za 2025. godinu kako bismo što većem broju ljudi pružili šansu da ostvare svoj san“, rekao je Šon Dojl, predsednik i generalni direktor British Airwaysa (na slici).
Kandidati moraju biti stari između 17 i 55 godina i imati šest GCSE diploma (diplome koje se u britanskom obrazovnom sistemu dodeljuju za pojedinačne predmete po završenom srednjem obrazovanju - prim. aut.) ocene od C do A, odnosno od 5 do 9 (nekada su se ocene u Britaniji davale po alfabetnom rasporedu - A je najveća; sada se dodeljuju u numeričkom sistemu od 1 (najgora) do 9 - najbolja), uključujući matematiku, engleski i nauku, ili ekvivalentne kvalifikacije.
Kandidati moraju tečno govoriti engleski i, ako je primenjivo, postići ICAO nivo 6 po završetku obuke. Kandidati kojima engleski nije maternji jezik moraju imati IELTS skor od najmanje 5.5 u svakoj pojedinačnoj oblasti.
Školovanje uključuje takozvanu zemaljsku obuku (šest do osam meseci), osnovnu obuku letenja (šest meseci), naprednu obuku letenja (četiri do šest meseci), obuku za oporavak od gubitka kontrole (tri leta) i kurs za saradnju višestrukih posada prema standardima pilotske avijacije (tri do četiri nedelje).
(Aero.rs)