Sa koliko aviona trenutno raspolaže Air Serbia

Vreme čitanja: oko 2 min.

Flotu Air Srbije trenutno karakteriše raznovrsnost tipova kao i značajan udeo wet leasing aviona

Salinger Igor

Dinamičan razvoj flote Air Srbije nastavljen je i tokom ove godine. Kompanija trenutno ima 25 aviona u dry (dugoročnom) leasing-u i 7 u wet (kratkoročnom) leasing-u.

U dugoročnom zakupu srpska nacionalna avio-kompanija trenutno ima:

  • 10 x Atr72-600 (YU-ALW, ALX, ALY, ALZ, ASA, ASB, ASC, ASD, ASE i ASF)
  • 10 x A319 (YU-APA, APB, APC, APD, APE, APF, APK, APL, APM i APN)
  • 3 x A320 (YU-APH, APO i APS)
  • 2 x A330 (YU-ARB i ARC)

Prosečna starost flote je 13,6 godina.

U toku ove godine, flotu će pojačati još četiri aviona, dva A330 i dva E195. Treći i četvrti širokotrupni A330 u floti Air Serbia će biti dva aviona koja su do nedavno leteli za kompaniju Air Belgium reg. OE-LAC i reg. OE-LCL.

A330 reg. OE-LAC koji će u srpskom registru biti registrovan kao YU-ARD je star 10.6 godina a pre belgijske kompanije leteo je i za Etihad Airways.

Prema sajtu za praćenje aviona FlightRadar24, poslednji zabeležen let ovog aviona je bio iz Brisela za Lisabon gde se trenutno nalazi na servisu. Njegov dolazak u Beograd se za sada očekuje 25. avgusta.

Salinger Igor

Airbus A330 reg. OE-LCL će u domaćem  registru biti registrovan kao YU-ARE je star 10.3 godine i takođe je pre Air Belgium leteo za Etihad Airways. Avion se trenutno nalazi na holandskom aerodromu Bergen op Zoom (WOE) na servisu. Oba buduća aviona A330 YU-ARD i YU-ARE će nositi livery "EXPO Belgrade 2027".

4. jula u Beograd je iz Varšave doleteo Embraer E-195LR registracije OY-GDB. Avion je ofarban u boje srpskog nacionalnog avio prevoznika Air Srbije a njegov ulazak u saobraćaj se očekuje 19. jula posle administartivnih formalnosti za ulazak u srpski registar.

E-195LR registracije OY-GDA, koji je takođe ofarban u boje AirSrbije, nalazi se u Beogradu još od 30. januara ove godine a njegov ulazak u saobraćaj se očekuje takođe 19. avgusta.

Air Serbia

Oba aviona je predhodno koristila grčka aviokompanija Marathon airlines koja je blisko sarađivala sa Air Srbijom od prošle godine a saradnju je srpska nacionalna avio-kompanija prekinula 20. februara ove godine posle incidenta njihovog aviona E-195LR registracije OY-GDC na Aerodromu Nikola Tesla prilikom poletanja za Dizeldorf 18. februara.

Oba aviona su uzeta u dry leasingu i njima će upravljati posade Air Srbije. Stari su po 16 godina i mogu da prime po 118 putnika. Njihove nove registracije posle procedure ulaska u srpski registar će biti YU-ATA i YU-ATB.

ilustracija/Embraer

Tokom ove letnje sezone, Air Srbija je angažovala i dva Embraera E-190 bugarske avio kompanije Bulgaria Air (LZ-PLO, LZ-SOF)  koji će leteti za Air Srbiju do kraja letnje sezone.

Za Air Srbiju trenutno lete i četiri aviona A320 kompanije GetJet Airlines u kratkoročnom najmu. (LY-MAL, LY-GYM, LY-CAP i LY-WIZ) kao i jedan A320 kompanije Fly2Sky (LZ-FSB).

(Aero.rs)