EASA izdala direktivu o plovidbenosti: Svi Airbus A350-1000 moraju na vanrednu proveru motora

Vreme čitanja: oko 1 min.

Počevši od ponedeljka 9. septembra, avio-kompanije koje koriste A350-1000 moraće da izvrše inspekciju creva za dotok goriva u motoru

Profimedia/AFLO/Tadayuki YOSHIKAWA/Aviation Wire

Evropska agencija za bezbednost vazdušnog saobraćaja (European Union Aviation Safety Agency - EASA) izdala je novu direktivu o plovidbenosti kojom se nalaže provera motora na svim Airbus A350-1000 avionima. Nove instrukcije EASA usledile su svega nekoliko dana nakon incidenta na letu Cathay Pacific kada je došlo havarije na pogonskom agregatu A350.

EASA je u četvrtak 5. septembra izdala hitnu direktivu o plovidbenosti (Emergency Airworthiness Directive) kojom je predviđena vizuelna inspekcija Rolls-Royce Trent XWB-97 motora. Reč je o pogonskim agregatima Airbus A350-1000 aviona.

Shutterstock

Počevši od ponedeljka 9. septembra, avio-kompanije koje koriste A350-1000 moraće da izvrše inspekciju creva za dotok goriva u motoru. Prioritet za proveru su Trent XWB-97 motori koji su akumulirali više od 18.500 radnih sati ili 2.300 ciklusa i oni će morati da budu pregledani u roku od tri dana.

Letelice sa motrima koji su nedavno servisirani moraće da budu proverene u periodu od sedam dana dok je rok za inspekciju ostalih vazduhoplova 30 dana.

Foto: Shutetrstock

EASA navodi da su otkrivena oštećenja na crevu za dotok goriva u motoru XWB-97 zbog kojih je došlo do požara u samoj jedinici. Požar je ugašen, a trenutno traje istraga kojom treba da se utvrde sve okolnosti ovog događaja. Portal Aero.rs nedavno je pisao o incidentu na letu Cathay Pacific nakon kojeg su otkrivena oštećenja komponenti motora.

"Ovo stanje, ako se ne otkrije i ne ispravi, može u kombinaciji sa dodatnim kvarovima dovesti do većeg požara motora i oštećenja na avionu", navodi se u direktivi EASA.

Foto: Tanjug/AP

Neposredno nakon incidenta na letu Cathay Pacific, nekoliko avio-kompanija izvršilo je preventivne preglede svojih motora. Singapore Airlines i Japan Airlines već su obavili inspekcije svojih A350-1000, piše Simple Flying.

Baza podataka proizvođača Airbus pokazuje da je avio-kompanijama širom sveta isporučeno ukupno 87 A350-1000. Aviona u manjoj varijanti A350-900 je znatno više ali oni nisu obuhvaćeni najnovijom direktivom.

(Aero.rs)