Indija: Zabeleženo 1.000 pretnji bombom u avionima, srećom po sve - nijedna prava

Vreme čitanja: oko 2 min.

Prava eksplozija lažnih dojava desila se u oktobru, kad je zabeležen "đavolji broj" - čak 666 poziva sa informacijom da se u nekom avionu nalazi eksplozivna naprava

Svake godine indijska vlada beleži primetan broj lažnih pretnji bombama koje primaju avio-kompanije u zemlji. I dok se taj broj u proteklim godinama kretao od nekoliko desetina do preko 100, 2024. godina postavila je novi rekord sa zabeleženih 994 pretnje zaključno sa 13. novembrom.

Ovu informaciju potvrdio je u parlamentu Indije državni ministar za civilno vazduhoplovstvo Murlidhar Mohol. 

Iako je indijskim zakonima predviđena (čak i) doživotna kazna zatvora za pretnju bombom u komercijalnoj avijaciji, ove godine kao da za to niko ne haje.

Foto: Shutterstock

Sve je počelo prilično mirno: Prema navodima na koje se poziva Simple Flying, u januaru je bilo 11 pretnji, u februaru 17, a u martu - svega pet. Broj skače u aprilu na 60, da bi u maju bilo "samo" 26 pretnji bombama, a u junu dolazi do velikog rasta od 116 lažnih prijava. 

Nažalost - u oktobru dolazi do "eksplozije" pretnji: čak 666 pretnji bombama (prepoznajete broj, zar ne?) uzdrmalo je avijacijski sektor u zemlji, dok su vlasti pokušavale da otkriju uzrok ovakvog masovnog porasta.

Foto: Shutterstock

Najviše pretnji zabeleženo je u Delhiju - 282, dok je na drugom mestu Maharaštra sa 244. Ovo nije iznenađenje, s obzirom na to da je Međunarodni aerodrom Indira Gandi u Delhiju najprometniji u zemlji, dok je u Maharaštri - drugi najprometniji aerodrom, Međunarodni aerodrom Čatrapati Šivaji Maharadž Mumbaj.

Na trećem mestu nalazi se Karnataka sa 99 pretnji, što se takođe očekuje jer je tu treći najprometniji aerodrom u zemlji, Međunarodni aerodrom Kempegovda u Bengaluruu.

IndiGo, najveća aviokompanija u Indiji, zabeležila je najviše pretnji — 197. Na drugom mestu je Air India sa 178 pretnji, dok je Vistara zabeležila 151 pretnju. Mnoge od ovih pretnji odnosile su se i na međunarodne letove. Na primer, let Vistare za Frankfurt morao je da se vrati u Indiju jer Avganistan nije dozvolio sletanje na svojoj teritoriji nakon dojave o bombi.

Ovakve situacije narušavaju ugled indijske avijacije, jer se incidenti ovakvih razmera negativno odražavaju na percepciju komercijalnog vazdušnog saobraćaja u toj zemlji.

(Aero.rs)