Boing zabeležio snažan početak 2025. godine: Pretekao i Erbas

Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Boeing.com

Američki proizvođač aviona Boing (Boeing) započeo je 2025. godinu sa značajnim rastom isporuka, jer je u januaru isporučio 44 aviona. Ovaj rezultat predstavlja gotovo dvostruko povećanje u odnosu na isti mesec prošle godine, kada je kompanija isporučila samo 25 aviona.

Među 44 isporučene letelice dominirali su uskotrupni avioni iz porodice 737 Maks (MAX), ali je Boing takođe uspeo da poveća i isporuke širokotrupnih modela 787 Drimlajner (Dreamliner) i kargo aviona.

Boing je u januaru 2025. dostavio:

  • 30 Boing 737 Maks 8
  • 3 Boing 737 Maks 9
  • 3 Boing 737 Maks 8-200
  • 4 Boing 787 Drimlajnera
  • 1 Boing 777-200F kargo avion
  • 1 Boing Biznis Džet (Business Jet)

Ono što je posebno značajno jeste da je Boing u januaru nadmašio svog glavnog evropskog rivala, Erbas (Airbus), za 19 aviona. Prošle godine, Erbas je u istom periodu imao više isporuka, ali se sada trend preokrenuo u korist američkog proizvođača.

Foto: Shutterstock/Davidi Vardi

Iako su rezultati iz januara obećavajući, analitičari upozoravaju da jedan uspešan mesec nije dovoljan da bi se nadoknadili gubici iz 2024. godine, kada je Boing prijavio rekordan gubitak od 11,83 milijarde dolara. Kompanija se i dalje suočava sa problemima poput problema u lancu snabdevanja, regulatornih ograničenja i nepoverenja avio-kompanija zbog kontinuiranih kašnjenja u isporukama.

Boing planira da u 2025. godini poveća proizvodnju širokotrupnih aviona i isporuči između 75 i 80 Drimlajnera, što bi bio značajan rast u odnosu na 51 isporučeni model tokom 2024. godine. Takođe, planira se povećanje proizvodnje aviona 737 Maks, ali ostaje pitanje da li će problemi sa snabdevanjem i dalje usporavati realizaciju ovih ciljeva.

Iako je januarski uspeh signal potencijalnog oporavka, Boing sada mora da dokaže da može da zadrži stabilan ritam isporuka i povrati poverenje kupaca. Avio-kompanije poput Rajanera (Ryanair) i Sautvest erlajnsa (Southwest Airlines) ranije su izražavale nezadovoljstvo zbog kašnjenja, a neki prevoznici su čak nagovestili mogućnost preusmeravanja narudžbina ka Erbasu.

Boingova sposobnost da stabilizuje proizvodnju i ispuni očekivanja kupaca biće važna za njegov oporavak u 2025. godini. Iako je start bio snažan, pravi test dolazi u narednim mesecima.

(Aero.rs)