Čudo neviđeno: Delta Erlajns platila putnicima - da ne lete njihovim avionom
Avio-kompanije teže da što češće popune svoje avione. Toliko da je praksa prebukiranja postala uobičajena, jer avio-prevoznici nastoje da maksimizuju popunjenost i minimizuju prazna sedišta i izgubljeni prihod, o čemu ste mogli da čitate više u posebnom tekstu na našem portalu.
Ipak, za vreme opšte uskršnje praznične euforije, desilo se i da se traži - putnik manje! Ovo se pokazalo veoma unosno dvojici putnika koji su kupili kartu za let Delta Air Linesa sa aerodroma O’Hare u Čikagu (ORD) ka međunarodnom aerodromu u Sijetlu (SEA).
Na kraju uskršnje nedelje, 21. aprila, kada su putnici zauzimali svoja mesta u avionu Erbas A220, na letu broj DL2041, operativna ekipa na aerodromu u Čikagu otkrila je problem sa težinom aviona, što je zahtevalo da se nekoliko putnika iskrca kako bi avion bio ispod maksimalne težine za poletanje i mogao da nastavi let za Sijetl.
Rešenje je najpre "potraženo" na gejtu, gde su zemaljske stjuardese tražile volontere među onima koji bi za nadoknadu odložili putovanje nekim kasnijim letom. Kompanija je za te "volontere" odvojila i 1.700 dolara - za nadoknadu. Ipak, trebalo je pronaći još dva dobrovoljca. A oni su se - ispostaviće se - već ukrcali u avion. Kako se vreme poletanja približavalo, Deltino osoblje je znalo da mora da poveća ponudu. Član osoblja je ušao u avion i najavio da kompanija "traži dva volontera da napuste avion zbog problema sa preraspodelom goriva. Naknada iznosi 3.000 dolara".
Prema objavi na društvenoj mreži Reddit, jedan putnik je napisao: "Nisam ni razmišljao, samo sam podigao ruku. Ukrcao sam se u Zoni 2, zauzeo mesto u redu 10 i smestio se. Tada agent prilazi prednjem delu prve klase, bez mikrofona, bez velike najave, i usputno kaže nešto što je zvučalo kao mit iz putovanja. Jedva da sam obradio informaciju, a ruka mi je već bila u vazduhu. Bez oklevanja. Nisam želeo da mi neko drugi preotme šansu. Još jedan putnik je odmah posle mene podigao ruku", dodao je korisnik. "Bez kašnjenja. Bez drame. Samo savršeno tempirano podizanje ruke", zaključio je putnik, kog sitira portal Aerotime.
Delta je isplatila nadoknadu putem svog portala Čojs benefits (Choice Benefits), podelivši isplatu na dva vaučera - jedan u vrednosti od 2.000 dolara i drugi od 1.000 dolara. Korisnici su mogli da ih zamene za različite poklon kartice ili Delta kredit za letove, čime su efektivno dobili 3.000 dolara vrednosti za odlaganje putovanja.
Iako je traženje volontera da se povuku sa leta u slučaju prebukiranosti ili drugih operativnih problema uobičajeno, naknade su obično znatno niže i iznose tek par stotina dolara. Osim toga, ovakve ponude se uglavnom daju dok su putnici još na gejtu, jer je mnogo teže nekoga nagovoriti da izađe iz aviona kada je već smešten i spreman za poletanje.
Ova neuobičajeno visoka nadoknada može se shvatiti kao pokazatelj hitnosti kojom je Delta želela da let poleti što bliže planiranom vremenu. Avion je iz Čikaga poleteo sa samo 18 minuta zakašnjenja, u 08:09, a sleteo je u Sijetl u 10:08 – 22 minuta pre planiranog vremena.
Avion (registracija N130DU, na slici iznad) je zatim obavio još tri leta tog dana – iz Sijetla ka San Dijegu, nazad za Sijetl, i završno ka Ostinu – sve letove koji bi verovatno bili odloženi da kompanija nije brzo (i velikodušno) reagovala kako bi omogućila skoro pravovremeni polazak iz Čikaga na prvom letu tog dana.
(Aero.rs)