Indija i Japan naložili inspekciju flota Boinga 787 nakon nesreće Er Indije: SAD zasad bez ograničenja

Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Wikipedia

Nakon tragične nesreće aviona Er Indije u kojoj je poginulo 241 lice, Indija i Japan naložili su hitne bezbednosne inspekcije svojih flota aviona tipa Boing 787 "Drimlajner". Zvanični nalozi za proveru izdate su svega dan nakon pada, dok istraga i dalje pokušava da utvrdi uzroke nesreće.

Indijska Generalna direkcija za civilno vazduhoplovstvo (DGCA) 13. juna uputila je nalog svim operaterima Boinga 787 u zemlji da sprovedu tehničku proveru aviona. Pošto je Er Indija jedini operator ovog modela u zemlji, kontrola će obuhvatiti njenu kompletnu flotu varijanti 787-8 i 787-9, uključujući i avione koji su prethodno bili deo flote Vistare, pre njenog pripajanja nacionalnom prevozniku. Jedini izuzetak je IndiGo, koji upravlja jednim Drimlajnerom na osnovu vet lizinga.

Foto: Wikipedia

Sličnu meru uvela je i japanska vlada, a tamošnje Ministarstvo za saobraćaj (MLIT) naložilo je kompanijama ANA, Japan erlajnz, kao i niskotarifnim brendovima AirJapan i ZipAir, da izvrše detaljnu proveru trupa i motora svojih Drimlajnera. Ukupno četiri japanske avio-kompanije koriste ovaj tip, sa 142 aviona u saobraćaju.

Ministar saobraćaja Japana Hiromasa Nakano izjavio je da će vlasti „preduzeti sve potrebne korake na osnovu informacija koje se budu prikupljale tokom istrage“.

Foto: Tanjug/AP

Fokus istrage: potisak, flapsovi i stajni trap

Avion Er Indije koji se srušio – Boing 787-8 registracije VT-ANB – izvodio je let AI171 iz Ahmedabada ka Londonu. Letelica se srušila u gusto naseljen deo Ahemadabada manje od minuta nakon poletanja, pri čemu su stradali svi putnici i članovi posade, osim jednog putnika koji je pravim čudom ostao živ.

Do sada je potvrđeno da je poginulo ukupno 241 osoba iz aviona, dok je na zemlji stradalo za sada 33. ljudi, kada je avion udario u stambenu zgradu u blizini hostela bolnice B.J. Medical College. Ukupan broj žrtava nesreće tako je porastao na 274.

Istraga koju vodi indijski Biro za istraživanje avionskih nesreća (AAIB) trenutno se fokusira na parametre motora, konfiguraciju flapsova i činjenicu da stajni trap nije bio uvučen nakon poletanja. Preliminarne hipoteze ukazuju na mogući gubitak potiska u kritičnoj fazi poletanja.

Ministar civilnog vazduhoplovstva Indije, Ram Mohan Najdu Kinjarapu potvrdio je da je "crna kutija" – tj. snimač parametara leta (FDR) – pronađena i analizirana u roku od 28 sati. 

SAD ne planira prizemljenje Drimlajnera

Za sada nema nagoveštaja da bi SAD mogle privremeno da prizemlje flotu Boinga 787. Na konferenciji za medije 12. juna, američki sekretar za saobraćaj Šon Dafi i vršilac dužnosti direktora Federalne administracije za avijaciju (FAA) Kris Rošelo saopštili su da su pregledali dostupne snimke nesreće i da trenutno ne postoje tehnički razlozi za prizemljenje flote ovog modela aviona.

Iako se očekuje da istraga traje mesecima, činjenica da su vlasti Indije i Japana promptno reagovale ukazuje na pojačan oprez kada je reč o bezbednosti jednog od najvažnijih širokotrupnih modela u dugolinijskom saobraćaju.

(Aero.rs)