Štrajk u Boingu ulazi u četvrtu nedelju: Kompanija se vraća za pregovarački sto

Vreme čitanja: oko 3 min.

Foto: Boeing

Boing će ponovo započeti pregovore o kolektivnom ugovoru sa svojim radnicima u Sent Luisu, Sent Čarlsu i Maskutahu, nakon što su zaposleni odbili prethodne ponude kompanije i odlučili da stupe u štrajk. Zaposleni Boinga deo su sindikata Međunarodnog udruženja mehaničara i radnika u vazduhoplovstvu (IAM), Distrikt 837. Radnici štrajkuju gotovo četiri nedelje, zahtevajući ugovor koji će odražavati njihove potrebe i zahteve, uprkos tome što je Boing ponudio ono što je nazvao „najizdašnijom ponudom ikada datom članovima IAM 837“. Ovo je bio prvi dan da su se dve strane sastale otkako su sindikalni članovi stupili u štrajk 4. avgusta.

Povratak za pregovarački sto

Pregovori između Boinga i IAM-a traju mesecima. Proizvođač je 22. jula izneo finalnu ponudu svojim radnicima, koja je uključivala povećanje plata, brži put do maksimalnog iznosa zarade, više dana odmora i bolovanja, kao i penzijske beneficije. Boing je očekivao da će radnici prihvatiti ponudu, ali je ona 27. jula na glasanju ubedljivo odbačena, prenosi portal Simpleflying.

Zatim je 31. jula ponuđen novi ugovor, ali je i on odbijen, što je radnike nateralo da započnu štrajk 4. avgusta. Boing je tada izrazio razočaranje što su zaposleni odbili ponude i sproveo rezervne planove kako bi obezbedio da radnici koji nisu u štrajku nastave sa radom. Posle skoro četiri nedelje, kompanija je odlučila da se vrati za pregovarački sto kako bi pokušala da postigne dogovor.

Boing je u saopštenju naveo: „Radujemo se nastavku razgovora sa sindikatom 25. avgusta i nalaženju puta napred kako bismo okončali štrajk i vratili naš tim na posao.“

Foto: Samuel King Jr./U.S Air / Zuma Press / Profimedia

Zahtevi radnika

Tokom štrajka Boing je održavao neformalne razgovore sa sindikatom. IAM Distrikt 837 predstavlja više od 3.200 radnika Boinga koji sklapaju i održavaju napredne avione i oružane sisteme, uključujući F-15, F/A-18, kao i najmodernije raketne i odbrambene tehnologije. Radnici su izrazili nezadovoljstvo Boingovim predlozima, smatrajući da je ponuđeni paket kompenzacija nedovoljan, posebno imajući u vidu visoku inflaciju i rastuću potražnju za kvalifikovanim radnicima u avio-industriji.

Tokom pregovora IAM je izneo više realnih rešenja kako bi se izašlo u susret zahtevima zaposlenih. Boing je svoju ponudu nazvao najizdašnijom ikada i pozvao radnike da analiziraju „kako bi im ona povećala zaradu“. „Poslednja, najbolja i konačna ponuda“ i dalje stoji na stolu, osim bonusa koji je bio uslovljen ratifikacijom do 3. avgusta. Neki od uslova poslednje dve ponude odnosili su se na povećanja plata i dodatne beneficije.

Nakon prve nedelje štrajka, međunarodni predsednik IAM-a Brajan Brajant poslao je pisma članovima Kongresa iz Misurija, pozivajući ih da podrže više od 3.200 štrajkača. On je apelovao na zakonodavce da pomognu u zaštiti budućnosti mašinista pritiskom na Boing da se vrati pregovorima. IAM je takođe pozvao kongresmene da se pridruže sindikalnim članovima na liniji štrajka.

Foto: ABACA / Abaca Press / Profimedia

Rad u pogonima se nastavlja

Pogoni Boinga u okolini Sent Luisa ostaju otvoreni, a zaposleni koji nisu u štrajku nastavljaju da rade. Štrajk dodatno opterećuje odeljenje Boing Defense, ali prema tvrdnjama kompanije, proizvodnja vođenih bombi JDAM se nastavlja. Takođe se sprovode zemaljska testiranja drona MQ-25 i probni letovi T-7, kao i radovi na platformama za proizvode spremne ili skoro spremne za isporuku. Nastavlja se i isporuka gotovih komandi leta za Boing 777X.

Štrajk će verovatno biti okončan kada Boing i sindikat postignu dogovor, ali za sada ne postoji jasan vremenski okvir. Kompanija ne može da predvidi koliko će štrajk trajati, ali je uvela rezervne mere. Štrajkači nemaju pristup objektima Boinga tokom štrajka i morali su da vrate alate i ključeve kompanije pre 4. avgusta.

Odsek Boing Defense, Space & Security već se suočava sa nizom izazova na programima kao što su T-7 trenažer, MQ-25 dron i predsednički avion VC-25B Air Force One. U međuvremenu, izvršni direktor Boinga Keli Ortberg nastavlja da poziva zaposlene da rade zajedno, naglašavajući da želi da obnovi kulturu kompanije počevši od fabričkog pogona.

(Aero.rs)